Ir al contenido

Castiello de Trasmoz

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Castiello de Trasmoz
Situación cheografica
Estau
País
'
Situación Trasmoz, Aragón
Adreza
Coordenatas
Archidiocesi
Diocesi
Arcipestrau
Advocación
Culto
Orden
Rector
Vicario parroquial
2.º Vicario parroquial
Mosen
Propietario
Administrador
Director
Coste {{{coste}}}
Vesitable
Altaria
Pisos
Amplaria
Largaria
Superficie
Diametro
Aforo
Altaria s.r.m.
Atras
Alcance
Iluminación
Potencia
Arquitectura
Tipo Castiello
Estilo
Función
Catalogación Bien d'intrés cultural
Materials
Construcción
Construcción Edat Meya
Fundador
Inicio
Fin
Inauguración
Destrucción
Arquitecto
Incheniero estructural
Incheniero de servicios
Incheniero civil
Atros
Premios
Pachina web
Localización
Castiello de Trasmoz ubicada en Aragón
Castiello de Trasmoz
Castiello de Trasmoz
Castiello de Trasmoz en Aragón

Lo castiello de Trasmoz ye un castiello medieval que ya existiba en lo sieglo XII y que se troba situato en lo cabalto de Trasmoz, (Tarazona y Moncayo, Aragón).

Seguntes fuents navarras, o astiello de Trasmoz ya existiba en 1185, cuan as tierras arredol d'él perteneixeban a lo Reino de Navarra, y yeran pleitiadas per os aragoneses. Finalment, empecipió a formar parte d'a Corona d'Aragón per meyación d'Alifonso II d'Aragón. Mas tardi pasó a Sancho Pérez de Monteagudo, como donación d'a Corona. Lo castiello estió abandonau en o sieglo XVI y en 1530 un incendio espaldó la torre de l'homenache.[1] En la decada de 1970 fue adquiesto por Manuel Jalón Corominas, (lo inventor de la fregona, muerto lo 16 d'aviento de 2011), que empentó la suya conservación restauración. Asinas lo castiello estió parcialment restaurau en 2002.

Lo asocian a historias de bruixería, nigromancia y akelarres.

Lo Castiello de Trasmoz amaneix en los relatos que escribió Gustavo Adolfo Bécquer inspirato por los puestos que veyeba y historias que sentiba en la etapa de la suya vida en lo Monesterio de Veruela.

Gustavo Adolfo Bécquer conta que lo castiello estió devantau en una sola nueit per un nigromante con a aduya de sers d'o mundo subterranio.[2]

Referencias

[editar | modificar o codigo]