Cabezo d'Artigazo

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Cabezo d'Artigazo
Situación
Situación Tosos (Zaragoza)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Depresión d'Ebro
Sierra
Macizo
Altaria 834 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil Dende Tosos
Mapa

Lo Cabezo d'Artigazo ye un pueyo de 839 metros d'altaria situau en la provincia de Zaragoza y en lo termin municipal de Tosos. En lo suyo cabalto bi ha un vértiz cheodesico.

Toponimia[editar | modificar o codigo]

Lo cabezo d'Artigazo ye lo cabalto una zona de l'ueste de lo termin municipal de Tosos conoixida L'Artigazo. La palabra artigazo ye una forma derivada d'artiga con lo sufixo -azo.

Cheolochía[editar | modificar o codigo]

Lo cabezo d'Artigazo ye formau por almendrons, piedras d'arena, lutitas y calsineras d'edat Mioceno superior-Plioceno, que descansan sobre almendrons d'edat miocena con gran extensión en la redolada.

Lo cabezo d'Artigazo ye una resta de la plana d'erosión fundamental finiterciaria (S2) en bel meyo d'unatra plana d'erosión mas recient pliocena (S3) y bels 40-50m topograficament dichós.[1]

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) María Asunción Soriano: Superficies de erosión finiterciarias desarrolladas al S y SW de Zaragoza. Acta geológica hispánica, ISSN 0567-7505, Vol. 23, Nº 1, 1988, pp 39-46.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]