Timon lepidus

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Timon lepidus

Timon lepidus .
Estato de conservación

Cuasi amenazata
Dominio: Eukaryota
Reino: Animalia
Filo: Chordata
Clase: Reptilia
Orden: Squamata
Familia: Lacertidae
Subfamilia: Lacertinae
Chenero: Timon
Especie: T. lepidus
Timon lepidus
(Daudin, 1802)

Timon lepidus (d'antes Lacerta lepida) ye a especie d'engardaixo mes común en a val d'Ebro, on tradicionalment yera un minchar apreciau. Ye o engardaixo mes gran d'a Peninsula Iberica.

Denominacions vernaclas[editar | modificar o codigo]

As denominacions que recibe a especie Timon lepidus en os Pireneus, depresión d'Ebro y Sistema Iberico son extensibles a especies parexidas y constituyen un problema etimolochico que autors como Coromines han quiesto resolver. Por una banda bi ha denonimacions tipo engardaixo emparentadas con o catalán llangardaix y por atra bi denominacions d'a serie Gardacho-Fardacho que a vegadas van precedidas de al, es u a que s'han quiesto relacionar con l'arabe al-hurdu con un sufixo mozarabe -acho, y que plegan a lo basco gardatxo, por o que dica podrían remontar-sen a lo latín vulgar u a luengas prerromanas.

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]