Puyalón

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Puyalón
Puyalón
Datos chenerals
Líder
Periodo {{{periodo}}}
Establiu
Desaparición {{{desaparición}}}
Seu C/San Pablo Nº47 Zaragoza
Ideolochía Nacionalismo
independentismo aragonés
Socialismo
Feminismo
Ecologismo
Colors
Ambito politico
Estau {{{estau}}}
País Aragón
Comunidat autonoma {{{ccaa}}}
Rechión {{{rechión}}}
Coalición de {{{coalición}}}
Afillatura europea
Afillatura internacional
Partiu politico {{{partiu}}}
Chovenalla
Web
Web Pachina oficial

Puyalón ye un partiu politico de caracter nacionalista aragonés, independentista y socialista, ligato orichinalment a Chunta Aragonesista dica l'anyo 2008,[1] cuan a mayor parti d'os suyos miembros deixoron d'estar militants de CHA ta constituyir-se como una entidat independient d'ista. Dende o 6 de marzo de 2009, ye inscrito como partiu politico (con as siglas PYLN).[2]

Actualment fa parte d'o Bloque Independentista de Cuchas (B.I.C.).

En os suyos inicios, antimás d'endicar que os suyos prencipals obchectivos son a sobiranía y o socialismo, declaran o suyo refirme a las luengas minoritarias d'Aragón (aragonés y catalán), o medio ambient y a integración d'os inmigrants. D'atra man tamién refusan o militarismo.

Partecipación electoral[editar | modificar o codigo]

Eleccions municipals de 2011[editar | modificar o codigo]

Puyalón principió a suya partecipación electoral en as eleccions municipals de 2011. Aconsiguió un representant en o lugar d'Artieda en a Chacetania.

Eleccions europeas de 2014[editar | modificar o codigo]

A suya siguient partecipación estió en as eleccions europeas de 2014 fendo parti d'a coalición Los Pueblos Deciden chunto a Euskal Herria Bildu, el BNG, Andecha Astur, Alternativa Nacionalista Canaria y Unidad del Pueblo.

Dimpués d'as eleccions consiguioron un diputau, o suyo primer cabeza de lista Josu Juaristi de EH Bildu, que iría ta Bruselas en representación d'a coalición. Posteriorment Puyalón levó as suyas reivindicacions a o Parlamento Europeo y bi estió present en succesivas vesitas en 2015 y 2017 pa levar l'achenda aragonesa en luengas, hidrolochía, despoblación, ... enta o Parlamento.

Eleccions municipals de 2015[editar | modificar o codigo]

En as eleccions municipals de 2015 Puyalón se presentó fendo parte de Zaragoza en Común, do participó en o suyo programa electoral, posterior coordinadera y collas sectorials en o suyo gubierno. Zaragoza en Común consiguió l'alcaldía de Zaragoza a traviés de Pedro Santiesteve con os votos de PSOE y CHA.

En istas mesmas eleccions Puyalón revalidó o suyo representant en o lugar d'Artieda a traviés de Raúl Ramón Iguácel en a candidatura Cambiar-Puyalón, con a que tamién logró o suyo puesto como consellero d'a Comarca d'a Chacetania.

Por atro costau Rubén Ramos, miembro de Puyalón, estió votau como representant en o concello de Pastriz, a traviés d'a candidatura Ganar Pastriz en Común, con a que tamién consiguió o suyo puesto como deputau delegau de Formación y Politicas Educativas en a Deputación Provincial de Zaragoza. Puesto a o que accedió debiu a que os deputaus se reparten as diferents de delegacions, tot y que a presidencia quedó en mans de PSOE.

Eleccions chenerals de 2016[editar | modificar o codigo]

Dimpués d'as eleccions fallidas de 2015. En as eleccions chenerals de 2016, Puyalón se presentó en a coalición aragonesa Chuntas Podemos dimpués de sinyar un alcuerdo programatico con Podemos Aragón. Isto suposó que a coalición Unidos Podemos asumise o dreito a decidir d'o Pueblo aragonés. A coalición consiguió un deputau por Zaragoza con Pedro Arrojo y unatro en Uesca con Jorge Luis Bail.

Eleccions chenerals de 2019[editar | modificar o codigo]

Puyalón

Puyalón se presentó a las eleccions chenerals de 2019 como unica fuerza aragonesista en as tres provincias aragonesas[3]. A las eleccions d'o 28 d'abril se presentó con l'Alianza "Agora Republicas" formada por o Bloque Galego, Andecha Astur, EH Bildu, Esquerra Republicana (ERC) y Ahora Canarias.

Como cabezas de lista a o Congreso se presentoron:

As listas a o congreso yeran encabezadas por:

Eleccions europeas de 2019

A las eleccions europeas de 26 de mayo de 2019 se tornó a presentar con l'alianza "Agora Republicas" a o Parlamento Europeo. An que revalidó Diputau Europeu, ista vegada con Pernando Barrena chunto con Oriol Junqueras de Esquerra.

Eleccions municipals de mayo de 2019

O 29 de mayo de 2019 a coalición Espacio Municipalista por Teruel, dimpués de haber-se presentau a la eleccions por l'alcadía de Teruel, consigue un concellero. Zésar Corella, ex-secretario cheneral de Puyalón, va o segundo en lista, y dimpués d'a dimisión d'a numero uno Blanca Villaroya conseguirá por primera vegada a concellería en un gran ciudat.

Elecciones chenerals de noviembre de 2019

Dimpués d'a repetición d'eleccions, os cambios d'estratechia y o cansancia de bels sectors politicos l'alianza "Agora Republicas" decició de presentar-se por separau, y asinas Puyalón se presentó por primera vegada en solitario a unas eleccions chenerals. Ista vegada con unos resultaus mas discretos, dimpués d'a presencia de Chunta Aragonesista en a Coalición "Más País" de Iñigo Errejón.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]

Referencias[editar | modificar o codigo]