The Collector (cinta de 1965)

De Biquipedia
Iste articlo ye sobre una cinta de terror anglo-estausunidense de l'anyo 1965; ta atros usos, se veiga The Collector y The Collector (cinta).
The Collector
Títol The Collector
Póster d'a cinta.
Póster d'a cinta.
Ficha tecnica
Dirección William Wyler
Aduyant de dirección Roy Baird
Sergei Petschnikoff
Dirección artistica John Stoll
Producción Jud Kinberg
John Kohn
Guión adaptau Stanley Mann
John Kohn
Basau en The Collector, novela de John Fowles de 1963
Musica Maurice Jarre
Soniu Cyril Collick
Clem Portman
Charles J. Rice
Jack Solomon
Fotografía Robert Krasker
Robert Surtees
Montache David Hawkins
Robert Swink
Escenografía Frank Tuttle
Maquillache Harold Fletcher
Rex Lane
Don Schoenfeld
Peluquería Ruby Felker
Virginia Jones
Pearl Tipaldi
Actors Terence Stamp
Samantha Eggar
Mona Washbourne
Maurice Dallimore
Allyson Ames
Edina Ronay
Color Technicolor
Datos y cifras
País(es) Estaus Unius
Reino Uniu
Anyo 1965
Debantadera 20 de mayo de 1965 Festival Internacional de Cine de Canas (Canas, Alpes Maritimos, Francia)[1]
17 de chunio de 1965 Nueva York (Nueva York, Estaus Unius)[1]
13 d'octubre de 1965 Londres (Reino Uniu)[1]
Chenero(s) Cine de terror
Durada 118 min.
Idioma(s) Anglés
Companyías
Productora(s) Collector Company
Columbia Pictures
Distribución Columbia Pictures
Estudio(s) Columbia/Sunset Gower Studios
Recauto 3,5 millons de dólars
Informacions en bases de datos especializadas:

The Collector (títol orichinal en anglés, en aragonés O coleccionista, enguerada en Aragón con o suyo títol traduciu enta lo castellano como El coleccionista) ye una cinta de cine de terror coproducida por o cine britanico y lo cine estausunidense l'anyo 1965, dirichida por William Wyler seguntes un guión adaptau por Stanley Mann y John Kohn (basau en a novela The Collector, publicada por John Fowles l'anyo 1963), con una banda sonora orichinal de Maurice Jarre, una dirección de fotografía de Robert Krasker y Robert Surtees, una producción cinematografica de Jud Kinberg y John Kohn ta las productoras Collector Company y Columbia Pictures y un elenco formau por Terence Stamp, Samantha Eggar, Mona Washbourne, Maurice Dallimore, Allyson Ames y Edina Ronay.

Freddie Clegg ye un choven introvertiu que dimpués de ganar una important cantidat de diners en as quinielas ha mercau una casa antiga d'o sieglo XVII en estilo Tudor y agora s'adedica a lo coleccionismo de paixarelas, lepidopteros d'os cuals poseye una important colección. Tamién vive obsesionau con Miranda Grey, una mesacha de clase social mas alta que la suya que ye estudiando en Londres y a qui fa ya anyos que sigue, dende antes de que la mesacha se tresladase enta Londres a estudiar. Finalment se decide a secuestrar-la, asinas que con cloroformo l'aduerme, la leva enta la suya casa y la zarra en un soterrayo qu se troba a lo canto d'a casa. Cuan la mesacha disperta creye que la ha secuestrau ta demanar un rescate por ella pero Freddie li diz que no la ha secuestrau por ixo. Alabez ella pregunta si la ha secuestrau ta violar-la y torna a decir que no. Finalment li diz que la ha secuestrau nomás ta tener a oportunidat de que ella lo conoixca y se'n enamore. Tamién li promete que en cuatre semanas la dixará marchar. Entre toz dos prencipia una complexa situación mientres ixas semanas.

A cinta s'ambienta en a suya epoca actual (1965) en Londres y Sussex en o Reino Uniu y la suyas escenas se filmoron en Kent y Londres en o Reino Uniu amás d'en os Columbia/Sunset Gower Studios en Los Angeles en California en os Estaus Unius.[2]

Ye una cinta que ha recibiu cuantos premios y nominacions, entre los cuals cal destacar tres nominacions a los Premios Oscar en a suya 38ena edición (Millor Director, Millor Actriz y Millor Guión Adaptau) y un Premio Globo d'Oro a la Millor Actriz Dramatica en a suya 23ena edición, amás d'atras tres nominacions (Millor Cinta Dramatica, Millor Director y Millor Guión).

Elenco[3][editar | modificar o codigo]

Actor Papel Notas
[[]] '

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]

Referencias[editar | modificar o codigo]