Termicén

De Biquipedia
(Reendrezato dende Termizén)
Ir a la navegación Ir a la búsqueda
Termicén
تلمسان
Localidat d'Alcheria
Estato Flag of Algeria.svg Alcheria
Superficie - km²
Población
 • Total

126.882 hab.
Algeria-Tlemcen.png

Termizén (en arabe, تلمسان, Tilimsān; en berber Tlemcen in Tifinagh.svg, Tala Imsan) ye una ciudat d'Alcheria, y a capital d'a provincia con o mesmo nombre.

Toponimia[editar | editar código]

O exotoponimo en aragonés se conoix por un texto d'os tiempos de Chaime II d'Aragón:

en los sus lugars de Termiçen exo mismo den luego en mar con toda la gente e todos estos vaxiellos an de seer en lugar çierto e a dia sabido e an de dar la meetat desta flota en el puesto de Xabea e la otra meytat en Alteya e entenden que tamanya sera la gent que todos los lugares lanos desta tierra que los entraran todos e que havran la mayor parte de las fortalezas e no entienden que ningunas gentes los puedan sacar dende tamanya sera la mengua que yes de los xtistianos por raçon de la armada

Historia[editar | editar código]

Segunt l'acuerdo entre Pero III d'Aragón y Abu-Saïd Uthman I de Termicén, la Corona d'Aragón teneba permiso pa establir una companyia d'armas, un alcait y un "musrif" pa cosirar lo suyo comercio. En calendata indeterminata Chaime Pérez d'Aragón y Nicolau fue ninviato por su padre como Alcait de Termicén a lo mando de la companyia d'armas que ya i yera establita. Su padre lo rei don Pero III d'Aragón morió lo 1285 y mientres lo reinato d'Alifonso III d'Aragón continuó como Alcait de Termicén.