Sant Ivo de Kermartin

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Esta pachina fabla sobre San Ivo de Kermartin. Ta altros emplegos se veiga Sant Ivo (desambigación).
Sant Ivo de Kermartin

Información personal
Nombre Sant Ivo de Kermartin
Apodo: {{{apodo}}}
Naiximiento 17 d'octubre de 1253
Kermartin a man de Tréguier, Bretanya
Muerte 19 de mayo de 1303
Louannec, Bretanya
Información relichiosa
Festividat 19 de mayo
Venerau en Ilesia catolica
Simbolochía
Patronache avogaus de Zaragoza
Centro de pelegrinache {{{puesto pelegrinache}}}
Ordens {{{orden}}}
Beatificación {{{beatificación}}}
Canonización chunio de 1347 por Climent VI
Qüestions {{{qüestions}}}

Sant Ivo de Kermantin ye naixito de Kermartin Bretanya o 17 d'octubre de 1253 y morió o 19 de mayo de 1303 en Loannec (Bretanya). Ye o patrón d'os avogaus de Zaragoza.

Sant Ivo en fuents aragonesas[editar | modificar o codigo]

A fama de Sant Ivo de Treguier como hombre dedicato a la chusticia y a los pobres s'estendilló dica Aragón por os agostins, que ninviaban a los suyos miembros a estudiar ta las universidaz de Francia.[1] Sant Ivo se menciona a confrairía de Sant Ivo cuan en 1399 se creyó una capellanía en Bordón:

esleimos, et ordenamos Patrones, et defensores de aquella, es a saber el honrado Don Anton de Castellon, sabio en dreito, vecino de la Villa de Alcañiz et Gracia Perez filia nostra legitima, et Don Juan Morella, Vicario de Villarluengo, Don Domingo Lasmenas, Vicario de Tronchon, et el sobreviviente de qualquiera de Nos, los quales Patrones por Nos esleidos son ausentes, et finidos los dias de los ditos Patrones, y nosotros, esleimos, posamos, y ordenamos Patrones de aquella presente nuestra Capellania los Jurados del Lugar de Bordon, el Vicario de Bordon, qui son, o por tiempo será n, el Prior, o Maioral, ó Pavostre, ó Regidor de la Cofradia de San Tivo de Zaragoza, qui por tiempo será a los quales ditos Patrones nuestros, et a todos ensemble, ó a la maior partida de aquellos damos, et otorgamos todo aquel poder, como Patrones legitimos esleidos de fuero, ó dreito canonico o civil, del uso, ó de la costumbre del Reyno aver puedan, o deven et haian pleno poder de presentar Capellan, ó capellanes a la dita Capellania

O día de Sant Ivo se declaró inhábil y festivo, como ordenó o Fuero solo De Feriis baixo Chuan II en Corz de Calatayú de 1461.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. Fernando Suárez Bilbao Génesis de una institución colegial: la congregación y colegio de abogados de la Corte de Madrid (1596-1732) Librería-Editorial Dykinson, 2005