Raquel Meller

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Raquel Meller
Raquel Meller, por Sorolla
Raquel Meller, por Sorolla
Información personal
Nombre real Francisca Marqués López
Calendata naiximiento: 10 de marzo de 1888
Puesto naiximiento: Tarazona (Aragón)
Calendata muerte: 26 de chulio de 1962
Puesto muerte: Barcelona

Francisca Marqués López (Tarazona, 10 de marzo de 1888Barcelona, 26 de chulio de 1962),[1] mas conoixita por o nombre artistico Raquel Meller estió una cantaire, cupletista y actriz aragonesa. Se diz que estió l'artista espanyola con mas exito internacional d'entre o sieglo XX. Ella estió qui cantó a versión orichinal de buena cosa de cancions espanyolas bien famosas, como La violetera u El relicario. D'entre os anyos vinte y os trenta d'o sieglo XX estió famosa y almirata como una estrela internacional.

Su pai yera aragonés y su mai de La Rioja.[2] Estando ella muit chica se tresladoron t'a o lugar riojano d'Inestrillas an que su pai treballaba de ferrero. Dimpués de bels anyos, a suya familia se tresladó ta Barcelona, pero ella remanió en La Rioja, baixo a tutela d'una tía materna, dica que se reunió con a suya familia que s'heba instalau en o barrio d'o Poble Sec de Barcelona. A choven Francisca treballó en un taller de confección frecuentau por artistas de teatro, y estió ta par d'alavez cuan conoixió a la cantaire Marta Oliver. Baixo o suyo popiellache, Francisca debutó en o salón La gran Peña en febrero de 1908, con o nombre artistico de La Bella Raquel. Poco dimpués modificó iste nombre, adhibindo-ie o sonoro apelliu Meller, diz que como recuerdo de l'amor que sentiba por un hombre alemán. O 16 de setiembre de 1911, Raquel Meller fa o suyo gran debut en o Teatro Arnau de Barcelona. Fue por ixas envueltas cuan cantaba La violetera u El relicario, dos piezas composatas por José Padilla Sánchez que la facioron muit conoixita.

Filmografía[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]

Referencias[editar | modificar o codigo]