Puindino

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Puindino
Situación
Situación Muga entre Samianigo y Candarenas (Uesca)
Latitut 42° 25' 42.5"N
Lonchitut 0° 28' 50"U
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Depresión meya intrapirenenca
Sierra
Macizo
Altaria 1.311 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil Dende Latre
Mapa

Puindino (en castellano El Puindino) ye un pueyo situau en a muga entre os municipios de Samianigo y Candarenas, entre as localidaz de Latrás y Latre. Tien 1.311 metros d'altaria.

Historia[editar | modificar o codigo]

En a suya cima i hai restas d'una posición d'a Guerra Civil Espanyola perteneixient a os sublevaus y que se fació servir en a esfensa de Samianigo. Estió en o mes de setiembre de 1937 cuan s'organizó en a redolada d'o lugars de Latre y Aquilué un nuclio esfensivo pa mirar que os republicans no i arribasen dica Candarenas. Dende o pueyo os sublevaus controlaban amás o lugar de Latrás, a on se trobaba a 72 brigada mixta republicana.

Se i pueden trobar encara dos niedos cerculars de piedra seca y cimento en a cota 840. A posición principal yera situada en a cota 1.037, a on se pueden veyer encara dibuixos de trinchera y barraches de piedra seca. En a cota 744 trobamos mas barraches de piedra seca y niedos de tirador orientaus enta o río Galligo y cubrindo tamién a vía ferria entre Uesca y Chaca

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]