Organismo

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Articlo d'os 1000
L'arrecife de coral ye un ecosistema a on que viven muitos sers vivos.

Un organismo, tamién dito ser vivo, ye un conchunto d'atomos y moleculas que forma una estructura material muit organizata y complexa, en a cual intervienen sistemas de comunicación molecular, que se relaciona con o medio ambient con un intercambio de materia y enerchía d'una forma ordenata y que exerce as funcions basicas d'a vida que son a nutrición, a relación y a reproducción, de tal manera que os organismos actúan y funcionan por éls mesmos sin perder o suyo livel estructural.

A materia que forma os organismos ye composata en un 95% por cuatre atomos que son o carbonio, hidrocheno, oxicheno y nitrocheno, a partir d'os cuals se forman as moleculas:

Istas moleculas se repiten constantment aintro d'os sers vivos, por o que l'orichen d'a vida procede d'un antecesor común fa muitos millons d'anyos sobre a Tierra.

Toz os organismos son constituitos por celulas. En l'interior d'istos se realizan as secuencias de reaccions quimicas necesarias ta la vida.

Clasificacion d'os organismos[editar | modificar o codigo]