La Coscollosa

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
La Coscollosa
La Coscollosa
Situación
Situación Bezeit (Aragón)
La Sénia (Catalunya)
Latitut 40°46'02,94"N
Lonchitut 0°12'43,07"E
Vértiz cheodesico
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Sierra Sierra de Refalgarí (Puertos de Beceit)
Macizo
Altaria 1.229 m
Primera puyada
Ruta mas fácil
Mapa

La Coscollosa[1] ye una cima de 1.229 m d'altaria situada en la muga entre Aragón y Catalunya, entre los termins municipals de Bezeit (Teruel) y La Sénia (Tarragona), a lo nord-este de lo despoblau de Refalgarí.

Los materials que forman lo cabalto de La Coscollosa son calsineras bioclasticas d'edat barremiana-aptiana (Cretacio inferior), situadas estratigraficament sobre una formación de calsineras y salagons d'edat barremiana.[2]

Toponimia[editar | modificar o codigo]

L'oronimo Coscollosa indica abundancia de coscollos (Quercus coccifera), que no corresponden a lo pico bioclimatico supramediterranio d'una altaria de 1.229 m d'altaria, por lo que puede referir-se a formacions arbustivas de carrasca (Quercus ilex ballota).

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) Toponimos oficials de Matarranya en www.lenguasdearagon.org
  2. (es) Instituto Geológico y Minero de España: Mapa Geológico de España E 1:50.000. Beceite. Servicio de publicaciones de Ministerio de Industria y Energía, 1985. pp 21-22.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]