Glaciar de ro Espaldador

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Glaciar de ro Espaldador
Glacier de l'Épaule
Punda de ro Espaldador dende Gavarnía
Situación
País Occitania
Rechión Occitania
Departamento Altos Pireneus
Municipio Gavarnía e Gèdra
Cheografía
Aria protechida Parque Nacional d'os Pireneus
Cordelera Pireneu
Macizo As Tres Serols
Val
Datos
Tipo Glaciar penchau
Estau En retacule
Frent
Pai
Derivaus
Altaria 2.950
Largaria 0,130 km
Superficie 0,01 km²
Fondura
Velocidat
Cimas Punda de ro Espaldador (3.075 m)
Ríos Gave de Gavarnía
Mapa

O glaciar de ro Espaldador (en francés glacier de l'Épaule) ye un glaciar d'os Pireneus situau en o macizo d'as Tres Serols, en a versant norte d'a muga entre Aragón y Francia, en o departamento d'os Altos Pireneus y en a rechión d'Occitania.

Cheografía[editar | modificar o codigo]

O glaciar se troba en a cara norte d'a punda de ro Espaldador. D'antis más yera a sobén confundiu con o suyo vecín situau una mica más t'abaixo, a l'ueste, o glaciar deth Col dera Chorrèra, hue desapareixiu.

As auguas d'o suyo deschele alimentan a gave de Gavarnía.

Historia[editar | modificar o codigo]

As chicotas morrenas amostran que i heba un glaciar activo mientres a chicota edat de chelo. Muit amugau en superficie debiu a o terreno crebau a on se i troba, no s'estendillaba más que por una superficie de 0,02 km² en 1850, con una largaria de 130 metros. O suyo frent ye a una altaria de 2.900 metros.

As observacions de Ludovic Gaurier fan pensar que o glaciar teneba encara una dinamica de movimiento en prencipiar o sieglo XX, encara que ya no'n tién hue en día. Actualment ye transformau en una chelera, sin movimiento, y a suya superficie gosa estar cada vegada más cubierta de fragmentos rocosos. En 2020, a suya superficie yera de 0,01 km². Se sitúa entre os 3.020 y os 2.950 metros d'altaria.

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]