Flysch

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Una lenera en lo flysch de Sobrarbe.

Un flysch ye una secuencia de rocas sedimentarias (sobre tot siliciclasticas), que sedimentoron en facies ocianicas profundas (s'intepreta que corresponden a turbiditas), en una cuenca d'antepaís d'un orocheno en proceso de desembolique. Los sedimentos que se convertioron en lo flysch se depositoron mientres una etapa primerenca de la orochenesi. Cuan l'orocheno evoluciona la cuenca d'antepaís se fa superficial y sedimenta una molasa dencima de lo flysh. Lo flysh ye un material sinorochenico, que ha sedimentau devez que lo plegamiento de la cordelera a on ye.

Flysch prepirenenco[editar | modificar o codigo]

Flysch en la placha y las penyas de Sakoneta, entre Deba y Zumaia. Guipuzcua, País Basco.

Lo flysh ye bien representau en lo Prepireneu en l'Alto Aragón, en lo nord-este de Navarra y en las costas de Guipuzcua y Labort. En l'Alto Aragón bel autor fa distinción entre lo flysch cretacio-eoceno chusto a lo sud de las sierras interiors pirenencas, y lo flysch eoceno de Sobrarbe, a lo sudeste de l'anterior.

Son sierras de lo flysch pirenenco cretacio-eoceno, que fan de transición entre las sierras interiors pirenencas y la depresión meya intrapirenenca:

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 (es) Antonio Higueras Arnal (coordinador): Geografía de Aragón Tomo I. Editorial Guara. pp. 28-32.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]