Entidat local menor

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Una entidad local menor ye o equivalent en Aragón, Castiella y Leyón y Galicia a lo que a lechislación espanyola define como "Entidat d'ambito territorial inferior a o municipio". En Andalucía se conoixe como entidat local autonoma, en Catalunya como entidad municipal descentralizata y en o País Valenciano y a Rechión de Murcia como pedanía. As entidaz locals menors tienen personalidat y capacidat churidica plena ta o exercicio d'as competencias que a lechislación les reconoixe en cada caso.

Entidaz locals menors en Aragón[editar | modificar o codigo]

En Aragón, con o nombre d'entidaz locals menors, s'establioron por a Lei 7/1999, d'Administración Local d'Aragón,[1] y se regulan a traviés d'o Decreto 346/2002, d'o Gubierno d'Aragón, por o que s'apreba o Reglamento de Territorio y Población d'as Entidaz Locals d'Aragón,[2] encara que d'antis mas ya s'heban creyato Entidaz Locals Menores baixo emparo d'o Reyal Decreto Lechislativo 781/1986 (como por eixemplo, Fuencalderas en 1996[3]).

Asinas, os nuclios de población, que debito a la importancia d'o nuclio o d'as suyas actividaz, que no reúnen as condicions necesarias ta a creyación d'un municipio pueden constituir-sen en Entidat Local Menor.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) Ley 7/1999, de 9 de abril, de Administración Local de Aragón. BOA nº 43 de 17 de abril de 1999.
  2. (es) Decreto 346/2002, de 19 de noviembre, del Gobierno de Aragón, por el que se aprueba el Reglamento de Territorio y Población de las Entidades Locales de Aragón. BOA nº 139 de 25 de noviembre de 2002
  3. (es) Decreto 100/1996, de 28 de mayo, del Gobierno de Aragón, por el que se aprueba la constitución de la entidad de ámbito territorial inferior al municipal de Fuencalderas, del municipio de Biel-Fuencalderas, de la provincia de Zaragoza. BOA Nº 67 de 10 de junio de 1996.

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]