Al-Hach

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste articlo contién transliteracions de l'alfabeto arabe. Ta mas información veyer "Transliteración de l'alfabeto arabe a l'aragonés".

Al-Hach ( حَجّ ḥadjdj, u حِجّة ḥidjdj, "pelegrinache") ye lo peregrinache que realizan los fidels musulmans ta La Meca en Arabia Saudita.

La palabra Al-Hach (حَاجّ ḥādjdj), en femenín hachcha (حَاجةّ ḥādjdj), ye tamién lo tractamiento que recibe qui ha feito lo pelegrinache ta La Meca. En luenga arabe esta palabra no ye exactament igual a la que indica lo peregrinache mesmo, pero en trascripción gosa dar lo mesmo resultato.

La Meca

Ye lo cinqueno de los ditos pilars d'o Islam. Lo musulmán ha de pelegrinar ta La Meca por lo menos una vegata en la vida, en caso que tienga los medios economicos y prou salut pa fer-lo.

En la literatura alchamiada lo veyemos en la "Leyenda sobre lo sacrificio d'Ismail" en arabe orichinal: alhadj, alhadji.[1]; y en a obra de Mohamad Rabadán como alhiche[2].

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. Eduardo Vicente de Vera El aragonés: Historiografía y Literatura, Zaragoza, Mira editores, 1992.pp 216
  2. José Antonio Lasarte López Poemas de Mohamad Rabadan Diputación General de Aragón, 1991 pp323