Santiago Paricio Martín

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Santiago Paricio
Información personal
Calendata de naixencia 1985
Puesto de naixencia Zaragoza (Comarca de Zaragoza, Aragón)
Ocupación Filologo y escritor

Santiago Jorge Paricio Martín (Zaragoza, 1985) ye un filologo y escritor aragonés. Licenciato en Filolochía Hispanica por a Universidat de Zaragoza y en Filolochía Catalana por a Universitat Oberta de Catalunya. Ye miembro y mayestro d'aragonés en l'Asociación Cultural Nogará-Religada.

Fillo de pai de Monzón y mai de Santet, ha viviu en diferents lugars, en primeras en Catalunya, y dimpués en Aragón, cosa que se reflecta en buena parte en a suya novela y en a suya vida plurilingüe.

Ha ganau por tres vegadas o Concurso de coplas aragonesas en aragonés organizau por o Concello municipal de Zaragoza. Ganó a X edición d'o premio (2007) con a colección "L'abre d'una vida", escrita en aragonés ribagorzano, a XII edición (2009) con a colección "L'amaneixer", y a XIII edición (2010), por a colección "Nyedo d'ilusión" en aragonés ribagorzano. Tamién ha ganau o prestichioso Premio Arnal Cavero con a suya obra "Fillos d'as luengas. Misión Multilingüismo."[1] Tamién ye coautor d'un libret de cuentos: O reino de l'augua.

Ha feito investigacions lingüisticas sobre l'aragonés ribagorzano, l'aragonés chistabín y l'aragonés medieval de Zaragoza. Ye autor y coautor de mas de 20 articlos de lingüistica y literatura, con o tema principal de l'aragonés, o multilingüismo y as nuevas tecnolochías.

Dende o 15 d'aviento de 2012 ye "Miembro Correspondient" de l'Academia de l'Aragonés,[2][3], colaborando en as fayenas de codificación con dita institución.

Libros[editar | modificar o codigo]

  • 2007: R. Montañés y S. Paricio: O reino de l'augua. Luna: O Limaco Edizions.
  • 2010: S. Paricio: Fillos d'as luengas: Misión multilingüismo. Zaragoza: Gobierno de Aragón. Departamento de Educación, Cultura y Deporte.
  • 2010: V.V.A.A.: O despertar de l'onso. Parolas amagadas. Zaragoza: ARA Cultural.

Articlos[editar | modificar o codigo]

Referencias[editar | modificar o codigo]


Predecesor:
Rubén Ramos Antón
Premio Arnal Cavero
2009
Succesor:
VV.AA. (obra colectiva coordinada por Francho Nagore)