Cuatrena cruzada

De Biquipedia
(Reendrezau dende Quatrena cruzata)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Cuatrena cruzada
Cruzadas

Conquiesta de Costantinnoble por os cruzaus en 1204.
Información cheneral
Calendata: 12021204
Puesto: Balcans
Resultau: Desaparición de l'Imperio Bizantín, creyación d'os Estaus Cruzaus en os Balcans.
En conflicto
Sacro Imperio
Venecia
Montferrat
Imperio Bizantín

Reino d'Hongría
Segundo Imperio Bulgaro

Comandants
Bonifacio I
Loís I
Enrico Dandolo
Isaac II Angelos
Alexios III Angelos
Alexios V Doukas
Kaloyan de Bulgaria
Emerico I

A cuatrena cruzada se desvinió en os anyos 1202 y 1204. A lo principio s'adrezaba enta Echipto, que s'esbarró ta Costantinoble, on los cruzaus derrocoron a dinastía reinant y creyoron l'Imperio Latino.

O papa Inocencio III enhortó a los principes europeus de fer una nueva cruzada, esta vegata adrezada contra Echipto. Muitos nobles franceses s'incorporan a la cruzada como Bonifacio de Montferrat y Balduín de Flandres. Os cruzaus precisan d'as naus venecianas pa poder viachar t'o suyo obchectivo.- Pa poder tener a colaboración d'os venecanos los aduyan a conquerir territorios de Dalmacia como a ciudat de Chadra.

O dux Enrico Dandolo adreza a los cruzaus contra Costantinoble pa favorir os intreses d'os venecanos en Levant. Aproveitan tamién barallas por o poder por a cadiera imperial bizantina. Aleixo IV Ánchel demandó aduya a los cruzaus pa destronar a Aleixo III Ánchel, que heba destronau a su pai Isac II.

En l'anyo 1203 se produce a primera conquiesta cruzada de Costantinoble y Aleixo IV se convertió en emperador con su pai Isac II, pero fue asesinau por griegos que no yeran partidarios d'a presencia d'os cruzaus.

En l'anyo 1204 se produce una segunda conquiesta de Costantinoble que tras un saqueyo conduce a la creyación de l'Imperio Latino de Costantinoble, con Balduín de Flandres como sobirán y a relichión catolica como oficial.

En o "Libro de los fechos et conquistas del principado de la Morea" narran con cierto detalle o que se desvinió en a cuatrena cruzada.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]