Moon (cinta de 2009)

De Biquipedia
Iste articlo ye sobre una cinta estausunidense de 2009 de cine de ciencia-ficción; ta atros usos, se veiga Moon (cinta) y Moon.
Moon
Títol Moon
Póster d'a cinta.
Póster d'a cinta.
Ficha tecnica
Dirección Duncan Jones
Producción Stuart Fenegan
Trudie Styler
Guión Nathan Parker
Musica Clint Mansell
Fotografía Gary Shaw
Montache Nicolas Gaster
Actors Sam Rockwell
Dominique McElligott
Kaya Scodelario
Benedict Wong
Matt Berry
Malcolm Stewart
Datos y cifras
País(es) Reino Uniu
Estaus Unius
Anyo 2009
Debantadera 23 de chinero de 2009 Festival de Cine de Sundance (Park City, Utah, Estaus Unius)[1]
12 de chunio de 2009 Estaus Unius[1]

20 de chunio de 2009 Festival Internacional de Cine d'Edimburgo (Edimburgo, Escocia, Reino Uniu)[1]
Chenero(s) Cine de ciencia-ficción
Durada 95 min.
Idioma(s) Anglés
Companyías
Productora(s) Stage 6 Films
Liberty Films
Xingu Films
Limelight
Distribución Sony Pictures Classics
Presupuesto 5 millons de dólars
Informacions en bases de datos especializadas:

Moon (títol orichinal en anglés, en aragonés Luna, enguerada en Aragón con o suyo títol orichinal) ye una cinta de cine britanico de cine de ciencia-ficción de l'anyo 2009, dirichida por Duncan Jones y producida por Stuart Fenegan y Trudie Styler ta las productoras Stage 6 Films, Liberty Films, Xingu Films y Limelight, con guión de Nathan Parker, y protagonizada por, entre d'atros, os actors Sam Rockwell, Dominique McElligott, Kaya Scodelario, Benedict Wong, Matt Berry y Malcolm Stewart.[2]

A cinta sigue a Sam Bell (Sam Rockwell), un hombre que experimenta una crisi personal mientres s'amana a lo final d'una temporada de tres anyadas de durada solenco extrayendo helio-3 en o costau oposau d'a Luna. Kevin Spacey da voz a lo robot companyero de Sam, GERTY. Moon s'engueró en o Festival de Cine de Sundance de 2009[1] y posteriorment s'engueró en cines seleccionaus en Nueva York y Los Ángeles o 12 de chunio de 2009.[1] L'enguero s'enampló a d'atros cines en os Estaus Unius o 10 de chulio[1] y en o Reino Uniu o 17 de chulio.[1] Una cinta de seguimiento que contiene un epilogo d'os eventos d'a cinta, Mute, estió enguerada en 2018. Una tercera entrega, una novela grafica clamada Madi: Once Upon A Time in the Future, estió publicada en 2020.

Moon tenió un presupuesto modesto y replegó una mica menos de 10 millons de dólars en tot o mundo, pero estió bien recibida per os criticos. L'actuación de Rockwell recibió elochios. A cinta ganó numbrosos premios de criticos de cine y festivals de cine y estió nominada a lo premio BAFTA a la Millor Cinta Britanica, y ganó lo premio Hugo a la millor presentación dramatica en 2010.

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]

Referencias[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]