Guerra d'Hibierno

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Guerra d'Hibierno
Segunda Guerra Mundial

Tropas finesas, fendo servir esquís.
Información cheneral
Calendata: 30 de noviembre de 1939 - 12 de marzo de 1940
Puesto: Muga entre Finlandia y a URSS
Resultau: Victoria sovietica
En conflicto
Unión Sovietica Finlandia
Comandants
Kliment Voroshílov
Semion Timoshenko
Semión Budionni
Carl Gustaf Emil Mannerheim
Soldaus
22 divisions (bels 450.000 hombres) 9 divisions (bels 180.000 hombres)
Guerra d'Hibierno
Incident de MainilaBatalla de TolvajärviBatalla de SuomussalmiBatalla de KeljaBatalla de TaipaleBatalla de SummaBatalla d'a carretera de RaateBatalla de KuhmoBatalla de HonkaniemiBatalla de KollaaBatalla de SallaBatalla de Petsamo

A Guerra d'Hibierno (en finés talvisota, en sueco vinterkriget, en ruso Зимняя война) ye un conflicto armato entre Finlandia y a Unión Sovietica (URSS) que se produció antes que encomenzase a Segunda Guerra Mundial en o frent oriental.

Dimpués d'a ocupación de Polonia oriental por as tropas sovieticas, a URSS desichió a os países balticos vecins a concesión de territorios que permetesen asegurar militarment a situación de Leningrado.

Finlandia refusó a desichencias, por o que en noviembre de 1939 300.000 soldatos sovieticos invadioron Filandia. As tropas finlandesas derrotoron a los rusos dos vegatas en Suomussalmi o 31 d'aviento de 1939 y o 8 de chinero de 1940. Sindembargo l'Exercito Royo sovietico penetró finalment en Carelia. As accions de fustigamiento d'as unidaz liucheras d'esquiadors finlandeses y un frido intenso impidió o suyo abance y dica los obligó a retacular, pero finalment l'exercito finlandés se desgastó, teneba poca aduya y remató perdendo a iniciativa a principios de febrero.

Territorios perdius por Finlandia en a Guerra d'Hibierno, texto en anglés.

O 14 de marzo os sovieticos prenioron o itsmo de Viborg y siguioron o suyo abance. Finlandia habió de solicitar a paz, y por o Tractau de Moscú d'o 12 de marzo de 1940 habió de ceder a la URSS o itsmo de Carelia con Viborg incluyiu, as costas septentrionals d'o Lago Ladoga[1], a part occidental d'a peninsula de Rybachy, a rechión de Salla, y as islas de Gogland, Tytärsaari, Lavansaari, Peninsaari y Seiskari en o Golfo de Finlandia. Por este tractau a peninsula de Hanko fue arrendada a la URSS por 30 anyadas pa que i construisen una base militar.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) André Sellier, Jean Sellier: Atlas de los pueblos de Europa Central. Acento editorial, p 54.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]

Iste articlo ye un borrador. Enamplando-lo aduyarás a amillorar a Biquipedia.