Almuades

De Biquipedia
Ir ta: navego, busca
الموَحدون
al-Muwahhidun

Imperio Almuade
Flag of Almohad Dynasty.svg Fatimid flag.svg 3by2white.svg 1121 — 1269 3by2white.svg
Tunis hafsid flag.png
Dz tlem2.gif
Royal Standard of Nasrid Dynasty Kingdom of Grenade.svg
Marinid emblem of Morocco.svg
Bandera
Situación de Almuades
Almuades en 1200
Capital Marráquex
Sevilla
Idioma oficial
 • Atros idiomas
Arabe
Luengas berbers
Relichión Islam sunnita
Gubierno Monarquía
 • Formación 1040
 • Desaparición 1147

Los almuades un movimiento relichioso musulmán vinclato con la confederación tribal berber de los Mezmutz. En arabe reciben la denominación de al-Muwahhidun, y en berber Imweḥḥden. Al-Muwahhidun, significa «los unitarios», denominación que fa referencia a que Tawhid, lo suyo fundador, insistiba muito en l'absoluta unicidat de lo divín.

Lo movimiento al-Muwahhidun amaneixió en l'Atlas marroquí en lo sieglo XIII como reacción a la relaxación relichiosa de los almorabetz, que encara que s'heban estendillato muito por Berbería y Al-Andalus, heban fracasato en lur prebatina de enfortir los estatos musulmans y d'aturar l'abance cristián en la Peninsula Iberica.

En realidat ye un feito constant en la Historia de lo Islam que dezaga d'un movimiento integrista en vien atro de nuevo quan se relaxa lo que hi heba enantes. A los almuades los seguirían los Benimarins. Ye lo que Marvin Harris clama una revitalizazión relichiosa, u quan una relichión como institución se reviscola como respuesta a demandas socials.

Os Almuades en l'Al-Andalus[editar | editar código]

Gnome-searchtool.svg
Ta más detalles, veyer l'articlo Almuades en Al-Andalusveyer os articlos [[{{{2}}}]] y [[{{{3}}}]]veyer os articlos [[{{{4}}}]], [[{{{5}}}]] y [[{{{6}}}]]veyer os articlos [[{{{7}}}]], [[{{{8}}}]], [[{{{9}}}]] y [[{{{10}}}]].

En l'Al-Andalus, los musulmans nativos u muladins no yeran d'alcuerdo con las doctrinas integristas de los Almorabetz u de los Almuades, pero a vegatas las circunstancias los feban aliniar-sen con ellos contra un enemigo común. Lo principio de la fin de los almuades en Al Andalus estió en 1212 con la batalla de las Landas de Tolosa, on los exercitos de los reis d'Aragón, Castiella y Navarra vencioron a los almuades.

Se veiga tamién[editar | editar código]