Val d'Anento

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Val d'Anento
Envista d'Anento dende lo suyo castiello.
Envista d'Anento dende lo suyo castiello.
Administración
Estau
País Aragón
Comarca Campo de Daroca
Xiloca
'
'
Cabecera {{{cabecera}}}
Capital
Localidatz {{{localidatz}}}
Chentilicio {{{chentilicio}}}
Cheolochía
Acceso
Ríos Rambla d'Anento
Largaria
Orientación Nord-este-Sudueste
Cheolochía
Tipo
Macizo Campo Romanos
Mapa

La val d'Anento ye una val con dirección NE-SU que encomienza en la part de los termins municipals d'Anento y Baguena de la marguin sudoccidental de Campo Romanos, y acaba en la ribera de Xiloca chusto en lo nuclio habitau de Baguena.

Toponimia[editar | modificar o codigo]

Lo microtoponimo actual valdeanento de Baguena tiene lo suyo correspondient en los textos medievals de Daroca y la suya redolada.

Bi ha microtoponimos con component aragonés propios de la cheografía fisica como El Recuenco, la Cantera, la Cantera de Valdezorras, La Muela, Los Tallagares, Las Esbarraderas y monte Chico. Lo microtoponimo Arguilai ye de fonetica mozarabe y correspondería a l'aragonés "archilero", puesto con archila.

Hidrolochía[editar | modificar o codigo]

La val d'Anento ye desauguada principalment por la rambla d'Anento y por la rambla tributaria suya de la marguin ezquierda rambla d'Arguilai. En los aguallueves d'Anento y de Baguena aflora l'augua soterrana que circula baixo las rocas sedimentarias de Campo Romanos (sector local de la depresión de Calatayú y Mont Albán), salindo baixo un nivel de calsineras bien vistable en las marguins d'esta cuenca sedimentaria cenozoica.

Referencias[editar | modificar o codigo]

Bibliografía[editar | modificar o codigo]