Sahrauis

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Sahrauis
الصحراوي
Hombre sahraui
Rechions con comunidaz importants
Sahara Occidental 30.000-247.000
Alcheria 90.000-165.000
Espanya 3.000-12.000
Marruecos 90.000-221.000
Mauritania 26.000
Idiomas
Hassaniya y castellano
Relichión
Sunnismo
Pueblos relacionaus
Beduins, zenagas, tuaregs
Mapa

Tribus d'o Sahara Occidental

Los sahrauis[1] (en arabe الصحراوي) son los habitants autoctonos de lo Sahara Occidental. Tienen un modo de vida tradicional de pastors nomadas y con una organización social tradicional en castas. Charran la variant hassaniya de l'arabe y son musulmans sunnís de la escuela maliquí. Los sahrauis son, (como los "moros" de Mauritania, sud de Marruecos y arias mugants d'Archelia), unas poblacions d'orichen predominantment berber que fuoron arabizadas por arabes beduins. Manimenos a diferencia de lo atros moros, los sarahauis estioron baixo dominación colonial espanyola, seguida d'una ocupación marroquina contra la que luitan y los une como pueblo. Bi ha refuchiaus sahrauis en Archelia (especialment en la redolada de Tinduf), y en Espanya (uns pocos en Aragón).

Luenga[editar | modificar o codigo]

Lo hassaniya ye un dialecto arabe con muito sustrato lingüistico de lo berber que charraban los antigos zenachas. Las cheneracions anteriors a la invasión y ocupación marroquina conoixen u pueden parlar lo castellano.

Referencias[editar | modificar o codigo]

Bibliografía[editar | modificar o codigo]