Cuenca hidrografica

De Biquipedia
(Reendrezau dende Cuenca hidrolochica)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Esquema de cuenca hidrografica u de drenache.

Una cuenca hidrografica, compleganza[1] u val ye o conchunto de territorios que abocan las suyas auguas superficials y os suyos acuiferos superficials dreitament relacionaus dentro d'una mesma cuenca, alimentando d'esta forma un río principal que trescruza esta cuenca y replega a lo suyo paso as aportacions de cualsiquier afluent que i desemboque. Una cuenca hidrografica desaugua as suyas auguas en una mar, un laco, una lacuna, y en casos en os que no bi ha salida as auguas se filtran en o subsuelo u s'evaporan. As cuencas que no desauguan en a mar se dicen cuencas endorreicas.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) Ángel Ballarín Cornel: Diccionario del Benasqués. Institución Fernando el Católico, Zaragoza, segunda edición 1978. p 271, pronunciau /konpllegansa/ en benasqués, s'informa en o libro que val ye como se diz en aragonés no benasqués.