Pico Valdellosa

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Pico Valdellosa

Envista de lo lugar d'el Pueyo entre lo deforestau pueyo de Sant Esteban, lo pico Valdellosa y atras cimas de la sierra de Valdellosa en part cubiertas por carrascals.
Situación
Situación cerca d'el Pueyo (termin municipal de Calamocha, Teruel)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico Error d'expresión: operador / no asperau/0.pdf
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Sierra Sierra de Valdellosa
Macizo
Altaria 1229 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil Dende El Pueyo
Mapa

Lo pico Valdellosa ye un mont de 1.229 m metros d'altaria situau en la sierra de Valdellosa y en lo termin municipal de Calamocha cerca de lo lugar d'el Pueyo, en la provincia de Teruel.

En lo cabalto de Valdellosa aflora la quarcita armoricana (Ordovicico inferior).[1]

Toponimia[editar | modificar o codigo]

L'oronimo Valdellosa s'ha quiesto explicar a partir de val y de losa con palatalización.[2] Manimenos en Robres del Castillo (Rioja) bi ha unatra Valdellosa que s'interpreta como VALLE CLAUSA.[3]

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) Instituto Geológico y Minero de España: Mapa Geológico de España E 1:50.000. Calamocha. Fuella 491 (26-19). Servicio de publicaciones del Ministerio de Industria y Energía, 1983.
  2. (es) Agustín Ventura Conejero: Toponimia de la provincia de Teruel. Revista Teruel, nº 48, 1972, p. 233.
  3. (es) Fabián González Bachiller: Aspectos fonéticos de la toponimia riojana actual. Universidat de La Rioja, 1997, p 86.