Pallaruelo de Monclús

De Biquipedia
(Reendrezau dende Pallaruelo de Monclus)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste articlo tracta sobre Pallaruelo de Monclús. Ta altros emplegos d'o toponimo «Pallaruelo» se veiga Pallaruelo (desambigación), y ta «Monclús» se veiga Monclús (desambigación).
Pallaruelo de Monclús
Antigo municipio d'Aragón

Ilesia de Santa_María en a Villa
Entidat
 • País
 • Provincia
 • Comarca
Antigo municipio
 Aragón
 Uesca
Sobrarbe
Municipio actual A Fueva
Población
 • Total

134 hab. (1842)
Altaria
 • Meyana

1140 m.
Distancia
 • 114 km

enta Uesca
Codigo postal 22336
Parroquial
 • Diocesi
 • Arcipestrau

Balbastro-Monzón
Sobrarbe-Ribagorza
Coordenadas
Pallaruelo de Monclús ubicada en Aragón
Pallaruelo de Monclús
Pallaruelo de Monclús
Pallaruelo de Monclús en Aragón

Pallaruelo de Monclús (en castellano y oficialment «Pallaruelo de Boltaña»[1]) yera un municipio historico d'Aragón y un toponimo popular con o que encara a part de huei se gosa referir colectivament a os nuclios que en van estar parte. Se o puede documentar dende o primer censo muderno de 1842 dica a suya absorción en o vecino municipio de Moriello de Monclús en o censo de 1857.[1] Se desconoix si existió bel nuclio que se decise propiament «Pallaruelo de Monclús» como ta haber-le dau nombre a o municipio, pus as suyas enrunas no mos han gosau arribar a l'actualidat, pero ye prou probable.

O municipio de Pallaruelo de Monclús o formaban os cualques lugars y pardinas que se troban en as dos baixants d'a redol d'o Campanué, en a muga d'entre as actuals comarcas de Ribagorza y de Sobrarbe. Por a part ribagorzana, en feba parte dos pardinas: a Chantigosa y Rolespé, vincladas con os nuclios d'a baixant occidental dica o punto de pasar a fer parte d'un municipio de conchunta. Por a man fovana, a Torre, Solaniella y a Villa, con a predominancia demografica en o municipio, en chunto con as pardinas de Cotón y o Lenero. Absolutament toz siete nuclios se troban despoblaus en l'actualidat.

En a Fueva, encara en l'actualidat ye prou común que se refieran a o conchunto de os ditos siete lugars como «O Pallaruelo de Monclús» u simplament «O Pallaruelo»; expresions con as que no se gosan referir solo que a's asentamientos deshabitaus sino tamién a o mont y as propiedaz forestals de a redolada. Como en o caso d'o vecino termin municipal de Moriello de Monclús, l'apelativo «de Monclús» dimana d'una posible pertinenza a la baronía de Monclús, en tiempos historicos mas pasaus, y no pas por estar amanau de o lugar desapareixiu de Monclús, que yera en a val d'a Cinca a man de Mediano. L'apellido oficial «de Boltaña» tiene explicación mas difícil, pus a redolada de Pallaruelo dista mas de 25 kilometros (por as carreteras actuals!) de a villa de a val de l'Ara, y probablement no faiga referencia si que a la pertinencia a o partido chudicial de Boltanya.

Os atros municipios absorvidos en a Fueva[editar | modificar o codigo]

Referencias[editar | modificar o codigo]