Pólder

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Pólder
Anvista dende satelite d'un pólder en os Países Baixos.
Anvista dende satelite d'a provincia de Flevoland (Países Baixos), constituita en territorios conqueritos a la mar.

Pólder ye una palabra d'orichen neerlandés ta referir-se a os territorios terrestres presos a la mar en ixe país y en Belchica dende o sieglo XII t'adedicar-los a treballos d'agricultura. Iste sistema tamién s'emplega en rechions amanatas de Francia (redolata de Dunkerque) u d'Alemanya, y mudernament s'ha emplegato tamién en atros puestos d'o mundo. A palabra se troba documentata en un mapa de Middelburg (Zelanda) en 1219.

O sistema funciona establindo un dique que marca a muga d'o territorio a conquerir a la mar, ta deseparar-lo d'ista, y prencipiando en o suyo interior dos procesos diferents: a desecación y a desalinización. Ta o primer proceso, a desecación, s'emplegan a sobén molins de viento que emplegan asinas a enerchía eolica ta o proceso; dimpués s'emplegan especies de plantas halofitas (ye decir, que eliminan a sal que se hi puet trobar en os terrenos como repui d'a presencia en éls d'a mar) ta rematar o proceso de desecación y desalinización.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]