Nombre popular d'un ser vivo

De Biquipedia
(Reendrezau dende Nombre trivial d'un ser vivo)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
«Cuco» ye un eixemplo de nombre popular d'animal que designa a lo que son un numero d'especies no relacionadas dende a envista cientifica, lo que fa imposible asimilar-lo a o nombre cientifico d'un taxón.

O nombre popular, nombre vernaclo, coloquial, trivial u vulgar d'un ser vivo ye o nombre que se le da a una especie entre una sociedat u comunidat humana concreta y que ye diferent de o nombre cientifico.

O nombre popular designa regularment a una especie, pero tamién puede estar chenerico y fer referencia a un concepto apreciable entre os miembros de la dita comunidat, carents muitas vegadas de conoiximientos cientificos, y basar-se en tretos que no sían cientificament aplicables a garra especie concreta, sino mas bien a tot un conchunto d'ellas. Por ixo, bellas vegadas as especies que reciben un mesmo nombre vulgar no corresponden sisquiera a un mesmo taxón cientifico.

Por unatro costau, un nombre popular puede estar d'aplicación a un grupo concreto d'eixemplars d'una especie, en función de caracters superficials como a suya edat (cadiello, caloyo, fraixenco, ranueco, etc.), sexo (mardano-ovella, buco-craba, verrano-latona, etc.), aparencia fisica (palomo, soro, tordo, muino, caracolero, alaigo, etc.)... criterios que tampoco no son aplicables a la clasificación y nomenclatura cientificas.

Dende a envista lingüistica, os nombres populars solen estar vulgarismos u a lo mas semi-cultismos ligaus a las leis foneticas de l'idioma en cuestión. As pocas vegadas que un nombre popular gosa estar d'orichen culta se tracta de nombres cientificos que s'ha adaptau y normalizau ta l'idioma, en partindo dende o conoiximiento cientifico y un etimo que ye por antonomasia en latín, como pasa con determinaus nombres de familias biolochicas d'organismos y os correspondients a atros taxons de categorías superiors.

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]