Polifilia (filochenetica)

De Biquipedia
Ir ta: navego, busca
Os animals de sangre calient (aus y mamiferos) formarían de conchunta un grupo polifiletico.

En Filochenia, a polifilia (d'o griego "muitos linaches") ye a qualidat d'un grupo d'organismos u taxon que no incluye a l'antipasau común más recient d'os suyos miembros. Ixo ye, que se tracta d'una unión artificial de ramas dispersas de l'árbol evolutivo.[1] L'adchectivo que describe un grupo con polifilia ye polifiletico.

Bells eixemplos de grupos polifileticos son as algas, os esporozous y os ungulaus. Os grupos polifileticos son refusaus universalment en as clasificacions modernas, anque por inercia se'n sigue emplegando eixemplos en as obras divulgativas y mesmo en libros de texto.

A descripción de grupos polifileticos en o pasau se debió a errors d'interpretación en o parentesco. S'explican, que no se chuistifican pas, por a presencia de caracters comuns adquiestos de manera independient, como conseqüencia de fenomens como a converchencia evolutiva u o paralelismo.

Referencias[editar | editar código]

  1. ZAMORA-MUÑOZ, Carmen y MARTÍNEZ, Juan Gabriel (2004). Los animales, Objeto del estudio zoológico. Universidad de Granada.

Se veiga tamién[editar | editar código]