José Antonio Dosset Monzón

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
José Antonio Dosset Monzón
Información personal
Calendata de naixencia 1857
Puesto de naixencia Ixar
Calendata de muerte 1914
Puesto de muerte Bandera de Espanya Zaragoza
Ocupación farmaceutico

José Antonio Dosset Monzón estió un farmaceutico y naturalista ixarán que ye naixito en 1857 d'Íxar y morió en 1914 en Zaragoza.

Rechentaba la botica de la carrera Mayor de Zaragoza. Tenió un important papel mientres la epidemia de colera de 1885. Lo suyo succesor estió Manuel Clemente Cid.

Estió socio fundador de lo Colegio Farmacéutico, academico de la Real Academia de Medicina y Cirugía y de la Real Academia de Española de Ciencias Naturales. Tamién estió representant en Espanya de lo Instituto Pasteur de París.

Empentó lo prochecto de creyación de lo Entibo de Cueva Foradada pa favoreixer a los lugars de lo Baixo Martín, pero condenando a la despoblación a lugars como Arcaine y la desarticulación de la comarca de l'alto Martín.

Completó la labor botanica de lo samperín Loscos estudiando las diatomeas, y lo suyo treballo lo afalagoron Ramón y Cajal, Moneva y Puyol y atros intelectuals d'ixas envueltas suyas.

Tamién destacó como aficionato a la fotografía.

Obra[editar | modificar o codigo]

  • Datos para la sinopsis de las diatomeas de Aragón (Imp. Ramón Miedes, Zaragoza, 1888).
  • Importancia de la micrografía en la Farmacia (Tip. La Derecha, Zaragoza, 1894).
  • Sobre una fuente próxima a Val de Nuez (Teruel) con sedimentos de alúmina gelatinosa (Bol. Soc. Esp. Hist. Nat., p. 248, Madrit, 1901).