Ilesia de Nuestra Sinyora de l'Asumpción de Chuslivol

De Biquipedia
Ilesia de Nuestra Sinyora de l'Asumpción
Situación cheografica
Estau
País
'
Situación Chuslivol (Zaragoza, Comarca Central, Aragón)
Adreza
Coordenatas
Archidiocesi Zaragoza
Diocesi
Arcipestrau Rabal
Información cheneral
Advocación Asumpción de Santa María
Culto Ilesia catolica
Orden
Rector
Vicario parroquial
2.º Vicario parroquial
Mosen
Propietario
Administrador
Director
Coste {{{coste}}}
Vesitable
Altaria
Pisos
Amplaria
Largaria
Superficie
Diametro
Aforo
Altaria s.r.m.
Atras
Alcance
Iluminación
Potencia
Arquitectura
Tipo Ilesia
Estilo
Función
Catalogación
Materials
Construcción
Construcción Sieglo XVIII
Fundador
Inicio
Fin
Inauguración
Destrucción
Equipo disenyador
Arquitecto Julián de Yarza y Lafuente
Incheniero estructural
Incheniero de servicios
Incheniero civil
Atros
Premios
Pachina web
Localización
Ilesia de Nuestra Sinyora de l'Asumpción ubicada en Aragón
Ilesia de Nuestra Sinyora de l'Asumpción
Ilesia de Nuestra Sinyora de l'Asumpción
Ilesia de Nuestra Sinyora de l'Asumpción en Aragón

A ilesia de Nuestra Sinyora de l'Asumpción de Chuslivol ye una ilesia que se troba en o barrio de Chuslivol de Zaragoza (Comarca Central, Aragón).

Historia[editar | modificar o codigo]

L'actual ilesia se construyió en o sieglo XVIII, substituyindo a un atra anterior adedicada a Sant Andreu. En l'anyo 1758 o Concello Cheneral d'o lugar de Chuslivol contrató as obras de construcción d'o templo, con un coste previsto de 1650 libras chaquesas, a os albanyils Manuel Casanoba y Joseph Hernández, actuando baixo a supervisión de l'arquitecto Julián de Yarza.

Una lauda sepulcral en l'interior de l'edificio sinyala que as obras prencipioron por requesta d'o vicario Juan Marco Latassa. As obras rematarían en 1784 estando arcebispe de Zaragoza Francisco Añoa Busto, seguntes apareixe chunto a o suyo escudo heraldico sobre a portalada d'a ilesia. Cal destacar que os prelaus zaragozanos yeran sinyors de Miranda y Chuslivol dende 1160 por concesión d'o conte de Barcelona Remón Berenguer IV.

Descripción[editar | modificar o codigo]

Ye una ilesia d'estilo neoclasico con una planta de tipo central y eliptica. O mayor desarrollo lonchitudinal se prolonga a os dos costaus, en dos rectanglos que ocupan respectivament o presbiterio y a dentrada a o templo. Tien seis capiellas no guaire fundas que s'ubren en o suyo perimetro de manera radial y entre as pilastras sobre as que puya un sobrio y elegant entablamento. Sobre él s'ubren os oculos d'a cupula eliptica que s'encarga de cubir o espacio central. Pa cubir os trampos rectangulares de cabecera y ingreso s'emplega una vuelta de canyón.

L'exterior se caracteriza por una frontera prou reformada y amorterada, que en o suyo orichen yera de ladriello visto, en a que se puet destacar a portalada suya en arco de meyo punto flanquiada por pilastras sobre as que se troba un entablamento baixo a on se representa o escudo heraldico de l'arcebispe d'ixas envueltas. A torre, de planta cuadrada, se troba a la ezquierda d'o templo.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]