Diferencia entre revisiones de «Cruz negra de Veruela»

De Biquipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Linia 26: Linia 26:
}}
}}


A '''Cruz negra de Veruela''' u tamién clamada '''Cruz de Bécquer''' ye una cruz de termin que serviba pa mugar a churisdizión eclesiastica d'o [[monesterio de Veruela]].
A '''Cruz negra de Veruela''' u tamién clamada '''Cruz de Bécquer''' ye una [[cruz de termin]] que serviba pa mugar a churisdicción eclesiastica d'o [[monesterio de Veruela]].


A cruz, que prene lo suyo nombre d'a color d'a piedra con a quala esta tallada ([[marbre]] negro d'as [[pedrera|pedreras]] de [[Trasmoz]]), ye situada frent a lo [[Monesterio de Veruela]] y mandada erichir per l'abat [[Carlos Cerdán Gurrea]] (1561-1586).
A cruz, que prene lo suyo nombre d'a color d'a piedra con a quala ye tallada ([[marbre]] negro d'as [[pedrera]]s de [[Trasmoz]]), ye situada frent a lo [[Monesterio de Veruela]] y mandada erichir per l'abat [[Carlos Cerdán Gurrea]] (1561-1586).


A los suyos pietz gosaba asperar totas as tardis o [[poeta]] [[Gustavo Adolfo Bécquer|Bécquer]] a lo chinet que le trayeba los periodicos de [[Madrit]]. Amás a cruz le serviba d'inspiración pa las suyas obras.
A los suyos pietz gosaba asperar totas as tardis o [[poeta]] [[Gustavo Adolfo Bécquer|Bécquer]] a lo [[chinet]] que le trayeba los periodicos de [[Madrit]]. Amás a cruz le serviba d'inspiración pa las suyas obras.


En agosto de [[2007]] estió danyada per la caita d'un [[urmo]] negro.
En agosto de [[2007]] estió danyada per la caita d'un [[Ulmus minor|urmo]] negro.


[[Imachen:Entrada al monasterio de Veruela por la Alameda de la Cruz, de Valeriano Domínguez Bécquer.jpg|thumb|A cruz negra dibuixada por [[Valeriano Domínguez Bécquer]] en o [[sieglo XIX]]]]
[[Imachen:Entrada al monasterio de Veruela por la Alameda de la Cruz, de Valeriano Domínguez Bécquer.jpg|thumb|A cruz negra dibuixada por [[Valeriano Domínguez Bécquer]] en o [[sieglo XIX]].]]


[[Categoría: Vera de Moncayo]]
[[Categoría:Vera de Moncayo]]
[[Categoría:Peirons]]
[[Categoría:Peirons]]

Versión d'o 11:16 31 chul 2019

Plantilla:Infobox edificio

A Cruz negra de Veruela u tamién clamada Cruz de Bécquer ye una cruz de termin que serviba pa mugar a churisdicción eclesiastica d'o monesterio de Veruela.

A cruz, que prene lo suyo nombre d'a color d'a piedra con a quala ye tallada (marbre negro d'as pedreras de Trasmoz), ye situada frent a lo Monesterio de Veruela y mandada erichir per l'abat Carlos Cerdán Gurrea (1561-1586).

A los suyos pietz gosaba asperar totas as tardis o poeta Bécquer a lo chinet que le trayeba los periodicos de Madrit. Amás a cruz le serviba d'inspiración pa las suyas obras.

En agosto de 2007 estió danyada per la caita d'un urmo negro.

A cruz negra dibuixada por Valeriano Domínguez Bécquer en o sieglo XIX.