Percullo (plantas)

De Biquipedia
(Reendrezau dende Chupón)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste articlo tracta sobre o percullo en as plantas. Ta o suporte de baranatos y cletas se veiga Percullo.
Ta la prenda de vestir se veiga Chipón.
Percullos d'una toza d'alberniz (Alnus glutiosa), dimpués d'una anyata d'haber-la tronzato.

Un percullo u chupón, en agricultura y botanica, ye una branca que naixe en a base d'o tronco d'un árbol u arbusto, y que si se deixa creixer gosa fer-se gran y dica lignificar-se, endurindo-se dica formar un tallo nuevo. Os percullos pueden estar a estratechia ta escapar que cualques especies fan servir cuan se les ye tronzato lo tronco, pero en as especies agricolas, a formación de percullos -que no gosariban estar productivos dica pasatos cuantos anyos de creixer- contribuye a que s'afebleixca la planta y pierda rendimiento.

Por a suya organización, como brostons chicorrons a los piez de l'árbol, y porque en cualques especies se pueden emplegar ta reproducir a planta, os percullos reciben a sobén o nombre informal de «fillos».

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]