Sant Braulio

De Biquipedia
(Reendrezau dende Braulio de Zaragoza)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Sant Braulio

Sant Braulio



18° Bispe de Zaragoza
631-651
Predecesor Chuan II
Succesor Samuel Tayón
Información personal
Nombre Sant Braulio
Apodo: {{{apodo}}}
Naiximiento 590
Zaragoza
Muerte 651
Zaragoza
Información relichiosa
Festividat 26 de marzo
Venerau en
Simbolochía {{{simbolochía}}}
Patronache Universidat de Zaragoza
Centro de pelegrinache {{{puesto pelegrinache}}}
Ordens {{{orden}}}
Beatificación {{{beatificación}}}
Canonización
Qüestions {{{qüestions}}}

Sant Braulio tamién conoixito como Braulio de Zaragoza (Zaragoza, 590 – † Zaragoza, 651), fue un intelectual, escritor y bispe de Zaragoza.

Documentato como bispe de Zaragoza dende 626,[1] ye un d'os intelectuals mas destacatos d'a Hispania visigoda. Tenió relación con Sant Isidoro de Sevilla, de qui catalogó as suyas Etimolochías, a las que metió títols y dividió en capitols. Se conserva a-saber-las epistolas que dan ideya d'a gran comumicación que teneban.

Fuo ta os concilios V (636) y VI (638) de Toledo. Bispe de Zaragoza dende 631 dica 651,[2] seu en que sucedió a su chermano Chuan II, que la heba gubernata dende l'anyo 619 dica 631.[3] Morió en Zaragoza en l'año 651 e fue sucedito en a diocesi bispal de dita ciudat por o bispe Tayón.

En bel texto medieval ye mencionato como Sant Brau:

los mataron con Santa Engracia; encara, que Sant Brau, que fizo aquella ecclesia, segunt trobado es en la leyenda suya a santa María la Mayor do el fue vispe, fizo la dicta ecclesia de Santa Engracia e miso ius los alazenes los ditos basos. Et como lo trobemos primero escripto. Cavando los alazenes assi lo trobemos de feyto.

Referencias[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]


Predecesor:
Chuan II
Bispe de Zaragoza
631-651
Succesor:
Tayón