Sant Braulio

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Sant Braulio

Sant Braulio



18° Bispe de Zaragoza
631-651
Predecesor Chuan II
Succesor Samuel Tayón
Información personal
Nombre Sant Braulio
Apodo: {{{apodo}}}
Naiximiento 590
Zaragoza
Muerte 651
Zaragoza
Información relichiosa
Festividat 26 de marzo
Venerau en
Simbolochía {{{simbolochía}}}
Patronache Universidat de Zaragoza
Centro de pelegrinache {{{puesto pelegrinache}}}
Ordens {{{orden}}}
Beatificación {{{beatificación}}}
Canonización
Qüestions {{{qüestions}}}

Sant Braulio tamién conoixito como Braulio de Zaragoza (Zaragoza, 590 – † Zaragoza, 651), fue un intelectual, escritor y bispe de Zaragoza.

Documentato como bispe de Zaragoza dende 626,[1] ye un d'os intelectuals mas destacatos d'a Hispania visigoda. Tenió relación con Sant Isidoro de Sevilla, de qui catalogó as suyas Etimolochías, a las que metió títols y dividió en capitols. Se conserva a-saber-las epistolas que dan ideya d'a gran comumicación que teneban.

Fuo ta os concilios V (636) y VI (638) de Toledo. Bispe de Zaragoza dende 631 dica 651,[2] seu en que sucedió a su chermano Chuan II, que la heba gubernata dende l'anyo 619 dica 631.[3] Morió en Zaragoza en l'año 651 e fue sucedito en a diocesi bispal de dita ciudat por o bispe Tayón.

En bel texto medieval ye mencionato como Sant Brau:

los mataron con Santa Engracia; encara, que Sant Brau, que fizo aquella ecclesia, segunt trobado es en la leyenda suya a santa María la Mayor do el fue vispe, fizo la dicta ecclesia de Santa Engracia e miso ius los alazenes los ditos basos. Et como lo trobemos primero escripto. Cavando los alazenes assi lo trobemos de feyto.

Referencias[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]


Predecesor:
Chuan II
Bispe de Zaragoza
631-651
Succesor:
Tayón