Boalache

De Biquipedia
(Reendrezau dende Bolache)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.

Lo boalache ye un tributo que los ganaders pagaban por los suyos bueis. Los infanzons en yeran exentos de lo pago.

En bels casos ye sinonimo de boyalar, como podemos veyer en textos escritos en aragonés d'as comunidaz aragonesas:

Que como ella haya un heredamiento el qual es clamado el Puerto Cansadon, termino de la Puebla de Sancta Maria de Val Verde, aldea de Teruel, el qual caye al vent del boalage et deffesa del conceio de la dita aldea, assin que si su ganado con el qual laura el dicho heredamiento hoviese a ir al boalaie de la dicha aldea le tornaria a grant danyo et confusion el menoscabo d'ela e de su ganado et encara...

En la toponimia de la provincia de Teruel se troba actualment Bolage u Boalage como microtoponimo en puestos referius a antigos boyalars: Boalaje del Majo (Mosqueruela), Bolage (Albentosa), El Bolage (Cedriellas, Mosqueruela, Olba, Villel). Este tipo de formacions toponimicas plega dica las comarcas churras: El Bolaje (Exerica); y la provincia de Zaragoza: Alto del Bolage (Arandiga), Barranco el Bolage (Morés)

Iste articlo ye un borrador. Enamplando-lo aduyarás a amillorar a Biquipedia.