Vado

De Biquipedia
(Reendrezau dende Bato)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Un vado.

Un vado (d'o latín < vadu)[1] ye un punto en do que lo cauz d'un río u barranco se fa prou raso como ta que se i pueda trascruzar a piet, en animal u en bel vehiclo terrestre, sin de que l'augua aduba prou altaria como pa causar un problema. Os vados se suelen emplegar como alternativa a os puents como puesto en do dar-le continuidat a os camins cuan istos se troban con un corso d'augua.

En bella variant cheografica de l'aragonés que per se tiene tendencia a contener mas consonants oclusivas xordas intervocalicas tamién se reconoix a forma vato, anque en iste caso, a la contra de como pasa con a mayoría de casos d'iste tipo de consonants, no se tracta d'una conservación d'a prenunciación consonantica orichinal d'o latín (no i existe a forma «vatus») sino que s'ha d'explicar por un fenomeno d'incorporación d'o son oclusivo xordo en una parola que en orichen no el levaba, por o costumbre fonetico d'a fabla popular (hiperdialectalismo) por analochía con atras parablas en que sí que pasa. Isto ocurre en tensino, lo solo dialecto aragonés en do se i ha puesto documentar ista forma excepcional.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) José María Enguita Utrilla:Un vocabulario agrícola turiasonense de 1382, Turiaso n°8, 1989, ISSN 0211-7207, p.139-178

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]

Veyer tamién[editar | modificar o codigo]