Andrés Lerín Bayona

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Iste articlo ye sobre o futbolista aragonés conoixiu como Lerín, ta o municipio d'a Comunidat Foral de Navarra se veiga Lerín.
Lerín
Información personal
Nombre Andrés Lerín Bayona
Naixiu o 7 d'aviento de 1913.
Naixiu de    Chaurrieta, Navarra
Muerto o    18 de noviembre de 1998
Altaria 1,85 m
Embotada El Brozas.
Lerón, en Gijón.
El Maño en Murcia.
El Alifante Rojo.
Posición Portero
Esporte Fútbol
Equipos profesionals
Anyos Equipo
1931
1932-1936
1942-1943
1943-1945
1945-1947
Zaragoza CD
Real Zaragoza
Real Zaragoza
Sporting de Gijón
Real Murcia
Equipos dirichius
1967
?
Real Zaragoza
Real Zaragoza B

Andrés Lerín Bayona, conoixiu esportivament como Lerín, y naixiu de Chaurrieta, Navarra lo 7 d'aviento de 1913 y muerto lo 18 de noviembre de 1998, estió un futbolista espanyol que chugaba de portero y activo en lo fútbol espanyol mientres los anyos 1930 y zaguerias d'os anyos 1940.

Biografía[editar | modificar o codigo]

Fillo d'un carabinero que ye tresladau a Tudela y dimpués a Zaragoza, principia a chugar a fútbol en lo Tudela CF con 13 anyos y contina a suya formación esportiva en categorias inferiors del Escoriaza en Zaragoza mientres treballa de fornero. Con 16 anyos ficha por o CD Espanyol de Zaragoza y gana o Campionato d'Aragón de Segunda División, en istas envueltas iba a o campo de Torrero, a on chugada de portero Jaime Jaumandréu en lo Iberia, de qui yera un gran admirador.

En 1931 ficha por o Zaragoza CD y dimpues d'a fusión con o Iberia pasa a formar parte del nuevo equipo, el Zaragoza Foot-ball Club, an debuta sustituyendo a Julían Osés, fendo una gran actuación y fendo-se con a titularidat. Miembro d'a cheneración de futbolistas d'o Zaragoza conoixida como os Alifantes, con a que puyó ta Primera División y a la cual feba honor con os suyos 1,85 m. y 90 kilos, y la suya seguranza baixo palos blocando as pilotas y dominando l'aria con as suyas salidas.

En l'anyo 1935 yera considerau lo cinqueno millor portero d'Espanya, per dezaga de Zamora, Eizaguirre, Blasco y Urquiaga.

Lerín teneba dos pasions, lo fútbol y la politica, que acaboron per contraponerse, y fer-se inviables chuntas dimpués d'a Guerra Civil. De ideolochía socialista cuan plegó 1936 le pilló lo estallido d'a guerra en Hondarribia de vacancias y principió a treballar en una fabrica d'explosivos pa aduyar a lo gubierno republicano espanyol, mientres chugó a lo futbol con o Badalona en o Campeonato de Catalunya y en bella trobada d'a Liga Mediterrania.

En a temporada 1943/44 aconsiguió lo suyo segundo ascenso a Primera División, estando la primera d'o suyo club lo Sporting de Gijón a on chugó dos temporadas, anque teneba ofertas ta continar se fue dica Murcia a chugar en o Murcia CF a on chugó atras dos temporadas y sufrió desagradables incidentes per lo suyo pasau republicano.

Una vegada retirau torna a Zaragoza de masachista encara que nomás cualques temporadas pués en o club prefirioron que fese funcions d'entrenador. Entrenó en categorias inferiors, o filial y un partiu de l'equipo absoluto, a on li ofrioron entrenar mas tiempo pero él quereba entrenar en as categorias inferiors. Cuan yera mas mayor fació labors de delegau dica la suya chubilación, cuan o club li le atorgó la insignia d'oro.

Palmarés individual[editar | modificar o codigo]

  • Porter menos goleado d'a Segunda División espanyola en as temporadas 1935-1936 y 1943-1944

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]