Planta anyal

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
As tomateras son un eixemplo de plantas anyals, pus mueren dimpués de fer fruito en a mesma anyada cuan cherminón.

Una planta anyal ye una especie de planta que chermina, fa flor y muere en un mesmo anyo u anyada. As plantas anyals no pueden vivir mas d'una anyada si no se priva que faigan flor, estando a florada o succeso definitivo que da paso a la senectut de l'organismo.

O termino s'emplega por contraposición con o de planta bianyal y o de planta perén. Bellas especies domesticas se cautivan como si fuesen plantas anyals sin d'estar-ne, pus s'aprofitan as estructuras de resistencia que producen cuan remata a estación de creiximiento.

Son eixemplos de plantas verdaderament anyals que se cautiva: a trunfa, a chudiga, a faba u a ensalada. Son eixemplos de plantas bianyals que se cautiva como anyals a cebolla, l'allo, a carota, l'apio y o pereixil.

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]