Idioma sorotaptico

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Sorotaptico
Atras denominacions: {{{atrasdenominacions}}}
Parlau en: Peninsula Iberica
Rechión: Europa
Etnia: {{{pueblo}}}
Parladors: Muerta
Posición: {{{clasificación}}} (Ethnologue 1996)
Filiación chenetica: Indoeuropea

 Sorotaptico

Estatus oficial
Oficial en: Garra país
Luenga propia de: {{{propia}}}
Reconoixiu en: {{{reconoixiu}}}
Regulau por: Sin de regulación
Codigos
ISO 639-1 {{{iso1}}}
ISO 639-2 {{{iso2}}}
ISO 639-3 sxo
SIL -
Extensión d'o Sorotaptico

Lo sorotaptico ye un elemento indoeuropeu antigo que se troba en países a on i ha habiu presencia celta pero que no responde a las leis foneticas de las lenguas celtas u que no se troba en celtico pero son comuns con lo indoeuropeu balto-eslau u con luengas indoeuropeas paleobalcanicas.

Lo termin lo creyó lo filologo catalán Joan Coromines y s'incluye cualques elementos de luengas como lo ligur antigo, lo celtoligur, lo lusitano, elementos indoeuropeus no celtas de lo basco (neskate), de lenguas romances pirenencas (agafar), y de luengas iberorromanicas (barranco, paramo, lo toponimo Palencia, etc.).

S'ha quiesto relacionar la plegada d'estos elementos con la expansión de la cultura arqueolochica de los Campos d'Urnas.

Lexico navarro-aragonés de posible orichen sorotaptico[editar | modificar o codigo]

Toponimia sorotaptica[editar | modificar o codigo]

Bel toponimo que s'ha quiesto interpretar como d'orichen indoeuropeu precelta en realidat s'explica millor por neoformacions medieval de tiempos de la repoblación.

  • Peracens: en los textos medievals dica lo sieglo XV figura con variants documentals como Pietra Solez, Piedrasolez, Piedraselz, Perasenz, Perasens, Piedrasalez, Peraxelz y Piedrasalz, con radices romances derivadas de PETRA y SALIX que se troban por tot Aragón, lo que impide considerar-lo como prerromán.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 (es) Javier Terrado Pablo: La lengua de Teruel a fines de la Edat Media. Instituto de Estudios Turolenses, 1991. p 324.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]