Helgoland

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Helgoland
Helgoland y Düne (dezaga)
Helgoland y Düne (dezaga).
Localizazión
Estato Alemanya
Mar d'o Norte
Cheografía
Superficie 4,21 km²
Punto más alto 61 m
Demografía
Población 1.307 habitants
Densidat 310 hab./km²
Mapa
Localización de Helgoland

Helgoland (en anglés Heligoland, en frisón septentrional Deät Lun) ye una isla d'Alemanya que se troba en a Mar d'o Norte y perteneix a l'estau de Schleswig-Holstein.[1]

Heligoland se troba a 46 kilometros d'a costa alemana y consta de dos islas: a isla prencipal triangular poblada d'1 km² a l'ueste, y la clamada Düne enta l'este. Helgoland per un regular se refiere a la isla prencipal. Düne ye bella cosa mas chicota con 0,7 km² y no ye habitada permanentment.

En a isla no i ha autos, fueras de l'auto d'a policia y una ambulancia, ya que son prohibius.

Heligoland ye agora un puesto de vacanzas y desfruta d'un estau d'exención de treudos, estando parti d'Alemanya y la UE, pero excluyida de l'aria de IVA d'a UE y la unión aduanera. En consecuencia, gran parti d'a suya economía se basa en a venda de fumarros, bebidas alcoolicas y perfumes a los turistas que visitan as islas.

Historia[editar | modificar o codigo]

En 1714 a isla estió conquerida per Dinamarca y en 1807 presa per o Reino Uniu mientres as guerras napoleonicas.

O Reino Uniu cedió la isla a Alemanya en 1890. A isla se convirtió en una gran base naval, y en a Primera Guerra Mundial a suya población civil estió evacuada a lo continent. Os islencos tornoron en 1918.

En zaguerías d'a Segunda Guerra Mundial, lo 19 d'abril de 1945, mas de mil bombarders Aliaus atacoron a isla. A población civil estió evacuada la nueit siguient.

Dende 1945 dica 1952 as islas, encara deshabitadas, estioron emplegadas como campo de tiro d'a RAF.

O 18 d'abril de 1947, en a clamada Operación Big Bang, a Marina Reyal britanica esclató 6800 toneladas d'explosivos con a intención de destruyir a isla. Estió una d'as mayors explosions no nucleyars d'a historia.[2]

Explosión en a Operación Big Bang que buscaba destruyir la isla.

A la fin a isla estió tornada lo 29 de febrero de 1952 a Alemanya y los suyos antigos habitants tornoron a ella.

Puestos d'intrés[editar | modificar o codigo]

  • Lange Anna.
  • Hummerbuden.

Personalidaz naixitas d'Helgoland[editar | modificar o codigo]

Referencias[editar | modificar o codigo]

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]