El Morrón (Anyón)

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Este articlo ye sobre El Morrón d'a sierra de Moncayo. Pa leyer sobre atros morrons vaiga a morrón (desambigación).
El Morrón
Muela d'el Col
Situación
Situación Anyón de Moncayo (Zaragoza)
Latitut
Lonchitut
Vértiz cheodesico 35223
Cheografía
Cordelera Sistema Iberico
Sierra Sierra de Moncayo
Macizo
Altaria 1.730 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil Dende Purullosa u Beratón
Mapa

El Morrón tamién conoixiu como Morrón d'Anyón u muela d'el Col ye una muela de 1.730 metros d'altaria, situada en a sierra de Moncayo, en a provincia de Zaragoza. En a suya cima bi ha un vértiz cheodesico.

El Morrón se situa en a unidat d'a sierra de Moncayo dita planas de Calcena y ye un sinclinal pendiu con un livel resistent de calsineras dolomiticas en o suyo cabalto a bels 90 m d'altaria sobre Purullosa.[1]

Toponimia[editar | modificar o codigo]

L'oronimo El Morrón significa la part mes vistable d'un cinglo.[2] Lo formant col de muela d'el Col ye una forma cognata de "cuello" sin diftongar.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) Francisco Pellicer Corellano: El Relieve del Moncayo. Diputación general de Aragón, 1987. p 13-16, p 32-33.
  2. (es) Alejando Pérez, José Luis Simón, Manuel J. Vivó: Paisajes naturales de la región del Maestrazgo y Guadalope. Instituto de Estudios Turolenses, Mancomunidad turística del Maestrazgo, Teruel, 1983. pp 76-77.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]