Tribu (biolochía)

De Biquipedia
(Reendrezau dende Tribu (taxonomía))
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Ista pachina tracta sobre a categoría taxonomica tribu, que s'emplega en biolochía sistematica. Pa atros usos de tribu se veiga Tribu (desambigación).
As rabosas forman un grupo especialment particular de canidos con caracters comuns y diferenciaus contra la resta (coda larga, pupilas verticals,...), pero pertenecen a mas d'un chenero, por o cual dan forma a la tribu Vulpini.

En taxonomía, a tribu ye una categoría taxonomica opcional que se troba en un ran de clasificación por debaixo de a familia y por alto de o chenero. Se considera menos prioritaria que as categorías intermedias subfamilia y superchenero, que son preferibles y menos ambigas, y no sole amaneixer si con ixas per se se satisfacen as necesidaz de taxons intermedios.

Muit a sobén se posiciona concretament entre a subfamilia y o chenero (u o superchenero si en i hese), pus en estando un ran inferior a la primera, se gosa emplegar pa deseparar organismos que muestran caracters biolochicos inequivocament semellants entre els, lo que chustificaría creyar-les un taxon propio, pero apomorficos (diferenciaus) con a resta de o conchunto familia.

A terminación tipica en os nombres de taxons de categoría tribu ye o plural neutro latino -ina u o chenitivo plural -ini.

Se veiga tamién[editar | modificar o codigo]