Punteta de Vachimanya Oriental

De Biquipedia
Ir a la navegación Ir a la búsqueda
Vachimanya Oriental
Bachimaña Oriental
Situación
Situación Flag of Aragon.svg Pandicosa (Uesca)
Latitut 42°46'58,80"N
Lonchitut 0°14'27,52"U
Vértiz cheodesico {{{vértiz}}}
Cheografía
Cordelera Pireneus
Sierra {{{sierra}}}
Macizo
Altaria 2.745 m
Alpinismo
Primera puyada
Ruta mas fácil Dende o balneyario de Pandicosa
Mapa
Perineu Aragonés (orografía).png
Montanya.svg

A punteta de Vachimanya Oriental (en castellán pico de Bachimaña Oriental) ye un mont de 2.745 metros d'altaria que se troba situau en o municipio de Pandicosa (Aragón).

Toponimia[editar | editar código]

Elcock fa remontar este toponimo a lo latín Valle Magna[1] como Manuel Alvar a Valimanya d'o Baixo Martín-Ribera Baixa de l'Ebro:

Nuestra sugerencia de "Vallemagna" como origen de Bachimaña, ha nacido totalmente del conocimiento de la topografía; es el valle que contiene un grupo de lagos donde están situados los hoteles del Balneario de Panticosa. La llegada oportuna de un estudio de Mgr. GRIERA nos proporciona un ejemplo paralelo de Vallmanya (Valle magna, 1168; Vallemania, 1174) en la diócesis catalana de Solsona; Mgr. GRIERA anota: "Como Montmany (Cerbelló, Congost), Vallmanya ha conservado el "magnus" afijado al "valle" "(Nombres de santo y de lugar, p. 53). Todavía otra indicación más de la persistencia de m a g n u s en la toponimia la proporciona el nombre de un campo en Osia: Salamáña; el sentido en este caso es 'casa grande', pues "sala" es también un término que frecuentemente sobrevive en la toponimia (cf. Salas Altas y Salas Bajas, pueblos al norte de Barbastro).

Se veiga tamién[editar | editar código]

Referencias[editar | editar código]

  1. W.D.Elcock Toponimia del Valle de Tena. A.F.A

Vinclos externos[editar | editar código]