Pichera

De Biquipedia
(Reendrezato dende Pichera (charro))
Ir a la navegación Ir a la búsqueda
Iste articlo tracta sobre as picheras que son recipients pa bebitas. Pa o coloquialismo que designa la gana d'orinar, se veiga Pixera.
Una pichera.

Una pichera (d'o francés <pichier[1]) ye un tipo de charro menuto que especialment pensato pa servir bebitas liquidas en cantidatz relativament reducitas, como o vino u l'augua en vaso. Como tal, ye un utensilio que tradicionalment s'emplega en a mesa mientres as chentas, t'acompanyar os alimentos con bebitas.

A pichera tipica tiene forma de charret, con un cuerpo baixo más bien arronchadet (que fa como una pancha) y un cuello más u menos alto que se prolarga dica la boca. Por un d'os costatos, a dita boca no ye de tot redonda y tiene una «pichera» propiament dita, que ixo ye, como una albera por a on que o liquido d'o interior dimana canalizato quan se vulca o recipient, fendo más fácil que se concentre y forme un churro preciso y controlato que fer cayer. Normalment, en o costato contrario d'o recipient que a pichera se i troba una sola ansa pa pillar-lo.

Se veiga tamién[editar | editar código]

Referencias[editar | editar código]

  1. (es) MOTT, Brian L.. Diccionario etimológico chistabino-castellano castellano-chistabino. Institución «Fernando el Católico». Zaragoza, 2000. ISBN 84-7820-553-5