Nós-Unidade Popular

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Nós-Unidade Popular
Datos chenerals
Líder Carlos Morais
Periodo {{{periodo}}}
Establiu 2001
Desaparición {{{desaparición}}}
Seu Rúa Quiroga Palacios 42, Baixo. Santiago de Compostela, Galicia
Ideolochía Nacionalismo gallego
Colors {{{colors}}}
Ambito politico
Estau {{{estau}}}
País Galicia
Comunidat autonoma {{{ccaa}}}
Rechión {{{rechión}}}
Coalición de {{{coalición}}}
Afillatura europea {{{europa}}}
Afillatura internacional {{{internacional}}}
Partiu politico {{{partiu}}}
Chovenalla {{{chovenalla}}}
Web
Web Pachina oficial
Manifestación de Nós-Unidade Popular en o 25 de chulio, Día d'a Patria, de 2005.

Nós-Unidade Popular ye una organización politica gallega, de filiación individual, que admite a dople militancia y ye drento d'a ezquierda independentista, revolucionaria, anti-patriarcal y esfensora d'o gallego como luenga nacional de Galicia, esfendendo a unidad lingüistica gallego-portuguesa (reintegracionismo).

Se formó en 2001 por a unión d'organizacions independentistas de caracter comarcal, incluyindo militants d'a organización comunista Primeira Linha. Actualment no'n tien representación institucional. A suya asamblea fundacional (en 2001, que remató lo dito Proceso Espiral) se celebro en Santiago de Compostela, capital de Galicia. A segunda (2003) estió en A Coruña y a tercera (2005), en Ferrol.

Iste partiu publica o fanzine politico Voz Própia.

En l'anyo 2004, se presento a las eleccions d'o Parlamento Europeu, y obtenió 1.331 votos en Galicia (0,12%) (2.516 en toda Espanya). En as eleccions autonomicas de 2005 obtenió 1.749 votos (0,12%).

De entre as suyas campanyas, destacan as que reivindican l'autodeterminación nacional de Galicia, a integridat territorial d'o país (incluyitas as rechions d'Asturias y Castiella en las que fablan gallego), a eliminación d'a simbolochía franquista y o reconoiximiento a la memoria de millons de victimas que a dictadura franquista deixó en Galicia.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]