Napa tectonica

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Esquema de "napa tectonica", que dimpués d'un proceso d'erosión deixa veyer l'"autoctono" por una finestra tectonica, y pierde superficie en a part frontal quedando de l'antiga part frontal de l'aloctono islas tectonicas u klippes.

Una napa tectonica ye una estructura cheolochica de mida gran que consiste en un conchunto de materials superficials dito aloctono por haber estau moviu dende o suyo puesto pa superposar-se dencima d'un conchunto de materials autoctono, que a primerías yera prou luent.[1] A napa tectonica ye una estructura compresiva que implica acurzamiento litosferico en profundidat, y en o modelo d'a Tectonica de Placas s'interpreta por movimientos converchents entre placas.

Bi ha diferents tipos de napas tectonicas. As napas de cobertera afectan a una cobertera sedimentaria desapegada d'o basamento a traviés d'un nivel plastico que permite que se desapegue esta cobertera.

Napas tectonicas de l'orocheno pirenenco[editar | modificar o codigo]

En lo Prepireneu bi ha napas tectonicas y se dividen en superiors y inferiors.

Superiors[editar | modificar o codigo]

Son laminas cabalgants superiors:

La napa de Montsec ye prou extensa y se superposa a la napa de Gavarnía. Lo cabalgamiento d'el Montsec presenta lo Keuper como livel de desapegamiento.[2]

Inferiors[editar | modificar o codigo]

Son laminas cabalgants inferiors:

Ye especialment extensa la napa de Gavarnia, que plega por lo sud dica lo cabalgamiento frontal sudpirenenco.

Referencias[editar | modificar o codigo]

  1. (es) Alain Foucault y Jean-François Raoult: Diccionario de Geología. Masson, 1985.
  2. (es) Alfonso Meléndez Hevia, Fernando Meléndez Hevia: Geología. Editorial Paraninfo, 1985, pp. 461-462.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]