Manuel Villacampa del Castillo

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Manuel Villacampa del Castillo
17 de febrero de 1827 - 12 de febrero de 1887
Información personal
Embotada
Puesto de naixencia Betanzos (Galicia)
Puesto de muerte Melilla
Información militar
Leyaltat Exercito espanyol
Anyos de servicio 1843-1883
Rango Cheneral
Mandos
Unidat
Batallas/guerras Segunda Guerra Carlista
Tercera Guerra Carlista
Premios
Atras funcions Gubernador militar de Castellón de la Plana

Manuel Villacampa del Castillo, naixito de Betanzos (Galicia) o 17 de febrero de 1827 y muerto en Melilla o 12 de febrero de 1887, estió un militar espanyol qui, encara que naixito de Galicia, yera descendient de l'Alto Aragón (nieto d'o destacato militar aragonés Pedro Villacampa y Maza de Lizana).

Manuel Villacampa del Castillo prenió parte en a cuantas accions militars d'a Segunda Guerra Carlista y d'a Tercera Guerra Carlista, y plegó a o ran de cheneral en 1873, y en 1874 le nombroron Gubernador militar de Castellón de la Plana. D'ideyas politicas liberals y republicanas, en 1877 lo destituyoron d'os suyos cargos militars y l'engarcholoron en o castiello de Bellver, en Palma de Mallorca. Cuan tornó a estar en libertat, estió uno d'os autors d'a rebelión republicana fallita d'o 19 de setiembre de 1886 y lo condenoron a muerte, encara que li conmutoron a pena por cadena perpetua, que cumplió en Africa (Fernando Poo y luego en Melilla, a on morió).