Manuel Buenacasa Tomeo

De Biquipedia
(Reendrezau dende Manuel Buenacasa)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Manuel Buenacasa Tomeo
Información personal
Calendata de naixencia 7 de chulio de 1886
Puesto de naixencia Casp (Baixo Aragón-Casp, Aragón)
Calendata de muerte 6 de noviembre de 1964
Puesto de muerte Lo Borg de Valença (Droma, Occitania)
Ocupación Sendicalista, periodista y politico

Manuel Buenacasa Tomeo, naixito de Casp (Baixo Aragón-Casp) o 7 de chulio de 1886 y muerto en Lo Borg de Valença (Droma, Occitania) o 6 de noviembre de 1964, estió un sendicalista, periodista y politico aragonés, militant d'a Confederación Nacional d'o Treballo (CNT), sendicato en o cual ocupó cargos destacatos.

Mientres a suya choventut, estió en primeras estudiant en un seminario en a provincia de Sevilla, ta dimpués treballar en o sector d'a carpintería en a ciudat de Zaragoza, estando alavez cuan dentró en a CNT. En ixas envueltas tamién fació prous viaches por Europa, en conoixendo a personalidaz como Errico Malatesta, Lenin, Grigori Zinoviev u Mohandas Karamchand Gandhi. Tornó a la peninsula iberica, estando engarcholato succesivament en cuantas garcholas d'Espanya y esleito en 1918 en estar liberato secretario d'o Comité Nacional d'a CNT.

Dimpués, destacó en a organización d'a CNT en Aragón, estando impulsor d'a vada cheneral de 1920 en Zaragoza, mesmo que director de Cultura y Acción, organo de l'anarcosendicalismo aragonés. En zaguerías d'a dictadura de Primo de Rivera s'exilió en a ciudat de Tolosa, no tornando a Espanya dica 1930. Mientres a guerra civil estió en Barcelona, exiliando-se en rematar a guerra con a victoria franquista. En o exilio en Francia treballó por a reconciliación entre os diferents sectors d'a CNT dica a suya muerte.

Obras[editar | modificar o codigo]

  • 1928: El Movimiento Obrero Español (1886-1926). Historia y Crítica.

Vinclos externos[editar | modificar o codigo]