Județe

De Biquipedia
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Mapa con os 41 județe en que actualment se divide Rumanía.

Un județ (ʒuˈdet͡s en rumano, județe en plural, ʒuˈdet͡se) ye una división administrativa propia de Rumanía, equivalent a una provincia en atros países. Ye a división administrativa de primer ran en o país, que se divide en 41 provincias u județe, cadaguno d'ells a la suya vegata subdividitos en municipios.

Tien o suyo orichen en a historia medieval de Rumanía, en estar a división administrativa historica en o prencipau de Moldavia, en Transilvania y en Vlaquia, y s'adoptó como nombre t'as divisions administrativas d'o nuevo país en plegar Rumanía en a suya independencia de l'Imperio Otomán o 13 de chulio de 1878.

Etimolochía[editar | modificar o codigo]

A palabra județ tien en rumano o suyo orichen en a palabra jude con o sentito de "chuez" u "alcalde", procedent d'o latín judicium, "chuicio" en aragonés.

Județe[editar | modificar o codigo]

As 41 provincias u județe en que ye dividita Rumanía (amás de Bucarest, que no en fa parte de denguna), con a suya respectiva capital, son: