Huerta Valenciana

De Biquipedia
(Reendrezau dende Huerta de Valencia)
Iste articlo ye en proceso de cambio enta la ortografía oficial de Biquipedia (la Ortografía de l'aragonés de l'Academia Aragonesa d'a Luenga). Puez aduyar a completar este proceso revisando l'articlo, fendo-ie los cambios ortograficos necesarios y sacando dimpués ista plantilla.
Localización de la Huerta de Valencia en lo País Valenciano.

La Huerta Valenciana (en valenciano, L'Horta de València u L'Horta) ye una comarca historica de lo País Valenciano. En fan part la ciudat de Valencia y toz los municipios de las actuals comarcas de la Huerta Norte, part de los municipios de la Huerta Sud (Alfafar, Benetússer, Catarroya, Massanassa, Paiporta, Lugar Nuevo de la Corona y Sedaví), y parte de los de la Huerta Ueste (Chilviella, Mizlata, Paterna y Picanya). Actualment, se tiende a incluir-ie lo resto de los municipios de ditas comarcas actuals encara que no en formasen parte historicament.

Son zonas de las riberas de lo curso baixo de lo río Guadalaviar dica la desembocadura. Los cautivos tradicionals son la roz, las ortalicias y citricos, pero huei los cautivos reblan debant de la expansión de l'aria metropolitana de Valencia, y ye una comarca a saber-lo d'urbanizata y industrializata.

Cheografía[editar | modificar o codigo]

La Huerta de Valencia va dende Pozuel dica L'Albufera y dende los releus de Paterna, Torrent y Montcada dica la linia de costa.

Ye una comarca plana que puya en altaria abonico dende la mar dica l'interior. Literalment la Huerta Valenciana ye una gran plana d'inundación en la desembocadura d'este río l'arredol de L'Albufera de Valencia.

Terrens de los termins de Burchazot, Rocafort, Montcada y Alboraia.

Costruccions tipicas[editar | modificar o codigo]

Ortal valenciano

Bi ha bellas viviendas tipicas porque las caracteristicas de lo terreno. Lo tipo prencipal de vivienda en la Huerta Valenciana ye l'Alquería, belunas mesmo trasformatas en molins d'augua, aproveitando lo curso de las zaicas.

Atra costrucción tradicional ye la barraca valenciana, propia zonas que s'embadinan y tienen poca vechetación arboria. La barraca ye feita con bardo y palla, estando mes comuna en l'arredol de L'Albufera y los rozals.

Bibliografía[editar | modificar o codigo]

  • Canales de riego de Cataluña y Reino de Valencia, leyes y costumbres que los rigen, reglamentos y ordenanzas de sus principales acequias., François Jacques Jaubert de Passa, 1844
  • Historia de Valencia, coordinado por Antoni Furió y publicado por Levante-EMV y la Universidad de Valencia.
  • Regadío y sociedad en la Valencia medieval. Valencia: Del Cenia al Segura, de Thomas Glick 1970.
  • Tratado de la distribución de las aguas del río Turia y del Tribunal de los acequieros de la Huerta de Valencia Francesc Xavier Borrull i Vilanova, 1831.